Get Adobe Flash player

Fiesta WRC Kubica módra - Christian Loriaux mutatja be az autót

 

Christian Loriaux mutatja be a Kubica Ford Fiesta WRC-jét

Amióta a rali világbajnokságon versenyzik, speciálisan átalakított autókat használ Robert Kubica, hogy a ralibalesetéban megsérült karjával is kezelni tudja a kocsit. Tavaly a Citroen DS3 RRC-n, idén pedig a Ford Fiesta RS WRC-n hajtottak végre módosításokat az FIA jóváhagyásával.

Az M-Sport főmérnöke, Christian Loriaux mutatja be, hogy a nyomásra működő kézifékkar mellett mik is ezek a Fiesta váltórendszerének esetében. „A fő különbség az, hogy egy régi típusú váltókart szereltünk a kormány mögé Robert autójában, aminek a működtetéséhez meg kell nyomnia előbb egy gombot. A többi Fiesta sofőr manuálisan mozgatja a hagyományos, padlón elhelyezett váltókart. Mechanikusan ennek olyan a kivitelezése, hogy bekerült egy kompresszor és egy váltást végző működtető szerkezet, de szükség volt új elektronikára is, ami a gyújtáselvételt vezérli. Biztosnak kellett lennünk abban, hogy a gyújtáselvétel ideje nem gyorsabb, mint a többi pilóta esetében, hogy ne szerezzen ezzel különleges előnyt a többiekkel szemben. A gyújtáskihagyás jelenleg kicsit hosszú idejű, ez hátrányos helyzetbe hozza őt egy kicsit, de ennyi az egész.

Mechanikusan más volt a munka a Fordon, mint a Citroenen, mivel a Fordban pneumatikus rendszert működtet, a Citroennek pedig hidraulikus egysége volt. Jelenleg jól működik ez Robertnél, de nyilvánvaló, hogy ez még csak a kezdet. Robert az utolsó pillanatban döntötte el, hogy Fordra vált, ami nem biztosított nagy időt a fejlesztésre, mindössze öt napunk volt, hogy betegyük ezt, és elinduljunk az első versenyre. Az biztos, hogy lehet még rajta dolgozni.”

 

Andrew