Get Adobe Flash player

Wartburg 353 Rallye Duo

Az Audi a ’80-as évek elején áttörést hozott a ralisportba a négykerékhajtással. A német gyár eredményei alapján hamarosan mindenki ráébredt, ez a jövő, így a riválisok is elkezdték alkalmazni lassacskán az új technológiát.

A keleti blokkban erre azonban korlátozottabb lehetőségek álltak rendelkezésre, ráadásul a szocialista blokk szerény teljesítményű autóiban nem is lett volna érdemes a megoldással kísérletezni. A Wartburg versenyrészlegénél azonban gondoltak egy merészet, ami nem mindennapi formában öltött testet. Vették ehhez a gruppe 2-es autójukat, és a hátsó ülés helyére is beszereltek egy kétütemű motort a váltóval együtt. Az első és a hátsó erőforrás egymástól teljesen függetlenül működött, csak a kuplung, a váltó és a porlasztó működtetése volt közös.

A Wartburg 353 Rallye Duo természetesen megmaradt prototípusnak, igaz, akadtak később követői. A Seat egy duplamotoros Ibizával – FIA homologizáció nélkül – spanyol bajnoki futamokon is részt vett, a Volkswagen a Pikes Peak hegyiversenyen indult egy hasonló kivitelű Golffal, a DAF pedig Dakar Rally-t is nyert az ikermotoros kamionjával.

 

Műszaki adatok:

Homologizáció: nincsen – prototípus

Elrendezés: elöl és a hátsó ülés helyén hosszában elhelyezett motor

Erőátvitel: négykerékhajtás, 2x 4 fokozatú sebességváltó

Felfüggesztés: független felfüggesztés elöl-hátul

Fékek: kétkörös hidraulikus fékrendszer

Hossz / szélesség / magasság: 4220 mm / 1640 mm / 1385 mm

Súly: 1055 kg

Maximális sebesség: 195 km/h

 

Motor:

2x soros, 3 hengeres, vízhűtéses, kétütemű gruppe 2-es motor, 3 BVF M6 karburátor

Hengerűrtartalom: 1120 ccm

Teljesítmény: 105 LE (fordulatszám: 5750 1/min)

Forgatónyomaték: 133,4 Nm (fordulatszám: 4000 1/min)

Andrew