Wartburg 353 Rallye Duo
Az Audi a ’80-as évek elején áttörést hozott a ralisportba a négykerékhajtással. A német gyár eredményei alapján hamarosan mindenki ráébredt, ez a jövő, így a riválisok is elkezdték alkalmazni lassacskán az új technológiát.
A keleti blokkban erre azonban korlátozottabb lehetőségek álltak rendelkezésre, ráadásul a szocialista blokk szerény teljesítményű autóiban nem is lett volna érdemes a megoldással kísérletezni. A Wartburg versenyrészlegénél azonban gondoltak egy merészet, ami nem mindennapi formában öltött testet. Vették ehhez a gruppe 2-es autójukat, és a hátsó ülés helyére is beszereltek egy kétütemű motort a váltóval együtt. Az első és a hátsó erőforrás egymástól teljesen függetlenül működött, csak a kuplung, a váltó és a porlasztó működtetése volt közös.
A Wartburg 353 Rallye Duo természetesen megmaradt prototípusnak, igaz, akadtak később követői. A Seat egy duplamotoros Ibizával – FIA homologizáció nélkül – spanyol bajnoki futamokon is részt vett, a Volkswagen a Pikes Peak hegyiversenyen indult egy hasonló kivitelű Golffal, a DAF pedig Dakar Rally-t is nyert az ikermotoros kamionjával.
Műszaki adatok:
Homologizáció: nincsen – prototípus
Elrendezés: elöl és a hátsó ülés helyén hosszában elhelyezett motor
Erőátvitel: négykerékhajtás, 2x 4 fokozatú sebességváltó
Felfüggesztés: független felfüggesztés elöl-hátul
Fékek: kétkörös hidraulikus fékrendszer
Hossz / szélesség / magasság: 4220 mm / 1640 mm / 1385 mm
Súly: 1055 kg
Maximális sebesség: 195 km/h
Motor:
2x soros, 3 hengeres, vízhűtéses, kétütemű gruppe 2-es motor, 3 BVF M6 karburátor
Hengerűrtartalom: 1120 ccm
Teljesítmény: 105 LE (fordulatszám: 5750 1/min)
Forgatónyomaték: 133,4 Nm (fordulatszám: 4000 1/min)
Andrew