Get Adobe Flash player

Hírek: DMACK - A DMACK marad!

 

A DMACK marad!

Amikor a DMACK gumik 2011-ben bemutatkoztak a rali világbajnokságon, túlzónak látszott a gondolat, hogy egy kínai abroncs jelenjen meg ennek az igencsak kifinomult sportágnak a csúcsán. Úgy tűnt, ez egy egynapos ötlet csupán. Három évvel később még mindig itt vannak, és versenyképes alternatívát kínálnak a Michelin gumikkal szemben a regisztrált négykerékhajtású bajnoki résztvevők számára.

Andy Millns az évek folyamán több szerepkört is betöltött a rali világbajnokságon, jelenleg ő a DMACK rali világbajnoki koordinátora. Megerősítette, 2013 egy újabb jó év volt a cég számára, aminek bizonyítéka, hogy a nemrég lezajlott Brit Rally-n a DMACK abronccsal szerelt autók a második, harmadik, negyedik és ötödik helyen végeztek a WRC 2-es kategóriában, ezek közül két kocsi is befért a legjobb tízbe az összetett értékelésben.

 

- 2013 haladás volt abban, amit az elmúlt két évben csináltunk a rali világbajnokságon. Ez a harmadik teljes évünk. Azért vagyunk itt, hogy olyan módon fejlesszük a versenygumikat, ami a versenyzésben érdekelt ügyfeleink és a normál utcai felhasználók javát is szolgálja. Teljesen új murvás gumijaink voltak idén, és folytatjuk az aszfaltgumik fejlesztését is a jövő évre. Kifejlesztettünk már egy új gumit a 2014-es Svéd Rally-ra, arra a versenyre, ami különleges elvárásokat támaszt a szögekkel és a szögek megtartásával szemben, ehhez egy új szögelési szisztémát alkalmazunk. Remélhetőleg a DMACK egyre versenyképesebb lesz, ahogyan haladunk előre.

- A világbajnokságon használt DMACK abroncsok más specifikációjúak, mint a másutt használt ügyfélgumik?

- Egy világbajnoki guminak nyolcvan gyorsasági kilométert kell bírnia, így erősebbnek kell lennie és ellenállóbbnak a defektre, ugyanakkor egy nemzeti versenyen tipikusan talán harminc kilométerre akarják használni, mielőtt lecserélnék. Alternatív gumikat gyártunk a nemzeti bajnokságokra, melyek könnyebbek és teljesítményorientáltabbak, ha szükséges. Ezek nagyobb tapadást biztosítanak, konzisztensebbek és rövid távokon gyorsabbak.

- A DMACK melyik országokban különösen erős?

- Nagyon erősek vagyunk a dél-amerikai országokban, mint Argentínában, Mexikóban, Bolíviában és Paraguay-ban. Ezekben a nemzeti bajnokságokban abroncsaink nagyon jól illenek a lágy körülményekhez. Ezek nagyon jó piacok számunkra. Van egy új Dakar gumink is, a nemrég lezajlott ausztrál tereprali versenyen másodikak lettünk. Nagyon elégedettek vagyunk annak a guminak a fejlesztésével. Az off road egy új fejlesztés a DMACK-nak. A Dakarra például egy olyan terméket kell kihozni, ami legalább hatszáz kilométert bír, ez tehát nem egy agresszív gumi, nyilvánvalóan sokkal erősebbnek kell lennie, de ennek a fejlesztésével is elégedettek vagyunk.

- Valamilyen tevékenység Ázsiában?

- Van valamennyi. A kínai piacon nem csinálunk még sok mindent. Ez az, amire a jövőben figyelnünk kell, hogy megpróbáljunk bekerülni Kína belföldi ralipiacára is ezekkel a gumikkal. Ahogyan az köztudott, abroncsaink az észak-kínai Dongyingban készülnek.

- Az indiai MRF gumik sikeresek az ázsia-óceániai bajnokságban. Komoly riválisok ők?

- Ázsia-Óceánián igen. A legversenyképesebb csapat használta ezeket. Ők a hangsúlyt arra az aktivitásra helyezték, míg mi inkább a rali világbajnokságban és az Európa-bajnokságon vettünk részt. Az ázsia-óceániai rali bajnokság más terület a rali világbajnoksághoz képest. A rali világbajnoki gumik specifikációjának esetében az állandóságnak kell jelen lenni, bár az FIA különleges lehetőséget biztosít a specifikációk megváltoztatására, hogy a szerkezet váratlan gyengeségein, vagy bizonyos versenyeken tapasztalható extrém körülményeken úrrá lehessen lenni.

- Milyen joker gumikat fejlesztett a DMACK az év folyamán?

- A murvagumikhoz július vége előtt játszottuk ki a jokerünket, amikor új abroncsot mutattunk be Finnországra, ahol ez nagyon sikeres volt, megnyerte a WRC 2-t Jari Ketomaa-val. Ez volt a 2013-as joker murvagumink. A finn egy sima talajú murvaverseny, ahol a puhább gumi dolgozik jól, és ezt a gumit használtuk a Wales Rally GB-n is.

- A Michelin hogyan haladt? Kihasználták a jokerüket?

- A Michelin ugyanakkor játszotta ki a murva jokerét. Fejlesztettek murva és aszfalt jokert is idén. A murva jokerük egy lágyabb összetételt használt, az aszfalt jokerüket pedig akkor vetették be, amikor új szezon közbeni megközelítést alkalmaztak az aszfaltgumijuknál, és újratervezték azt. A négy helyett három hosszanti hornyot használnak most ezen. Mindez a Deutschland Rallye előtt történt, mivel a német volt az első normál aszfaltverseny. Folyamatosan fejlesztik gumijaikat, gumijaik teljesítménye nagyon jó aszfalton. Kihasználták a lehetőséget, hogy az Európa-bajnokságra alkalmazzák fejlesztéseiket, így az Európa-bajnokságra is speciális gumijuk van. A gumiszállítóknak az év kezdetén definiálniuk kell abroncsaikat, és amikor változtatni akarnak ezeken a gumikon, ki kell játszani egy jokert még akkor is, ha az eredetileg meghatározott gumit nem is használták. A Michelin új aszfaltgumija a szezon közepén az Ypres Rally-n jelent meg, ez egy új típusú abroncs volt, egy más összetétellel speciálisan az Európa-bajnokságra fejlesztve. Az Európa-bajnokságon nem kell a gumiknak nyolcvan kilométert menni, így más összetételeket lehet használni, egy kicsivel nagyobb lehetőség van játszani ebben a tekintetben. Ez egy másfajta abroncs a világbajnoki gumihoz képest.

- Mit gondolsz, érkezik más gumigyártó is a rali világbajnokságra?

- Tudjuk, hogy a Pirelli 2014-ben visszatér, tudjuk, hogy a Hankook is regisztrálta magát, a Michelinnel és velünk már négyen vagyunk. Azt, hogy leszünk-e többen is, nem tudom. Arra kell gondolni, hogy a rali világbajnokság egy marketing eszköz. Nem lehet azzal jönni, hogy a versenyeken értékesítik a gumikat, mert nincsen elég eladás a négy gyártó számára. Promóciós eszközként gondolhatta a Pirelli, hogy visszatér. Dick Cormack a DMACK főnöke boldognak tűnik, hogy rászánta magát, és bevonta a kínaiakat a sportágba. A DMACK-ot három év alatt feltette a térképre. Egy ikonikus név ez már, ami valóban jól cseng.

 

Ki is az a DMACK?

A DMACK a cumbriai üzletember, Dick Cormack által alapított független, magánkézben lévő gumigyár, mely a magas minőségű, jó áron elérhető gumik gyártására összpontosít. A Carlisle mellett székelő DMACK hírnevét a nemzetközi ralivilágban alapozta meg, a márka Ausztráliában, Kanadában, az Egyesült Királyságban, Új-Zélandon és Spanyolországban is aratott már győzelmet.

2011-től a DMACK a rali világbajnokság jóváhagyott gumibeszállítója. Nyílt tender és az FIA technikai vizsgálata után a vállalatot nevezték meg az egyik gumigyártóként (a másik a Michelin), aki a 2013-as rali világbajnoki futamokon elláthatja a világbajnoki mezőnyt.

A DMACK következő célja, hogy olyan személy- és teherautó gumikat tervezzen és gyártson, ami ugyanazt a technikai szaktudást hasznosítja, mint amivel a világ autósportjában hírnevet szerzett magának a „nyerni vasárnap, értékesíteni hétfőn” megközelítéssel. Jelenleg az összes abroncsot egy korszerű kínai létesítményben állítják elő, a márka megkapott minden Európai Uniós jóváhagyást, miután a gumijaik teljesítették a jelenleg érvényes globális biztonsági követelményeket és környezetvédelmi standardokat, beleértve az Európai Uniós jelölési előírásokat is.

A vállalat technikai személyzete több mint harminc éves autósport tapasztalattal rendelkezik, versenyabroncsaik skálája kiterjedt tesztelésen esett át, fejlesztési programjuk szerte a világon különféle és extrém körülmények között zajlik. A korlátozottabb költségvetéssel rendelkező versenyzők számára abroncsaik árazási struktúrája teszi lehetővé, hogy kihasználhassák a magasabb teljesítményszintű és tartósságú termékek előnyeit. A versenyzők a DMACK versenyeken jelen lévő kiszolgáló csapatának tapasztalatára és technikai támogatására is támaszkodhatnak.

 

A DMACK-os autók kiemelkedő eredményei:

Győzelem a legelső világbajnoki futamon, a Svéd Rally PWRC érékelésében 2011-ben Martin Semeraddal.

A legjobb helyezés világbajnoki futamon Martin Prokoppal a 2012-es Argentin Rally-n.

Az első rali világbajnoki szakaszgyőzelem Evgeny Novikovval a 2012-es Katalán Rally-n.

Győzelem a 2012-es ír aszfalt bajnokságban Daren Gass-szal.

Győzelem a 2012-es ír nemzeti bajnokságban Brian O’Mahoney-val.

Győzelem a 2013-as Európa-bajnokság értékelésébe számító Liepaja-Ventspils Rally-n Jari Ketomaa-val.

Győzelem a 2013-as Finn Rally WRC 2-es értékelésében a Ford Fiesta R5 bemutatkozása alkalmával Jari Ketomaa-val.

Összetett kilencedik, tízedik, tizenegyedik és tizenkettedik helyezés a 2013-as Brit Rally-n.

Győzelem a 2013-as WRC 2-es bajnokság Production Car Cup értékelésében Nicolas Fuchs-szal.

Győzelem a 2013-as Mull Rally-n a Ford Fiesta S2400-zal versenyző John MacCrone-nal.

 

Andrew

 

2013. december 1.



Módosítás: (2019. december 20. péntek, 07:33)