Get Adobe Flash player

Hírek: DMACK - Elégedett a murvás teljesítményével a DMACK

 

Elégedett a murvás teljesítményével a DMACK

A Dick Cormack által alapított, kínai bejegyzéssel rendelkező gumigyár, a DMACK 2011 óta van jelen a rali világbajnokságon. WRC autóval nem sikerült még az áttörés számukra, a világbajnokság második vonalában azonban jelentős sikereket értek már el. A hab a tortán az először idén kiírt WRC 2-es csapatkupa, melyet Ott Tanak és Jari Ketomaa révén megszerzett a Drive DMACK alakulat.

Glenn Patterson, a DMACK szóvívője a következőket mesélte a gyártó fejlesztéseivel kapcsolatban: „Képesek voltunk javítani a murvagumijainkon mind a megbízhatóság, mind a teljesítmény terén. Onnantól kezdve tudtuk, hogy a lágy keverékű murvagumijaink versenyképesek, mikor Jari Ketomaa-val megnyertük a 2013-as Finn Rally-t a WRC 2-ben, de a kemény keverékű murvagumik is egyre inkább bizonyítják, hogy jó teljesítménnyel rendelkeznek. Ausztráliában mind a kemény, mind a lágy abronccsal nyertünk szakaszokat, ami igazán biztató. Az utóbbi néhány hónapban az aszfaltgumikon dolgoztunk, előrelépve azokkal. Ott például a WRC 2-es győzelemért harcolt az aszfaltos Deutschland Rallye-n, és csak az utolsó szakaszon kapott ki. Németországban a rali világbajnokság másik három gumibeszállítója ellen küzdöttünk, és képesek voltunk tartani magunkat ellenük.”

A DMACK az Autotekkel működik együtt, a Drive DMACK Ford Fiesta R5-öseit a brit csapat versenyezteti. „Kétségtelen, hogy a DMACK gumik rohamosan javulnak, és többek, mint hogy meccsben lennének a többi beszállítóval vizes és nedves murván, valamint porban” – mondta Ken Skidmore, az alakulat alapítója. „Nagyon meleg körülmények között és aszfalton talán a Michelin gumi még mindig a legjobb. Tulajdonképpen nem gondolnám, hogy ez idáig nagy gumifejlesztés lett volna rali világbajnokságon. Néhány terméket régóta használtuk, de most, a négy FIA által jóváhagyott beszállítóval verseny van, ami nagyon izgalmassá teszi mindezt.”

Mivel az Autotek nem csak a DMACK által finanszírozott kocsikat futtatja, de Nasser Al-Attiyah Michelin abroncsokkal szerelt Ford Fiesta RRC-jét is, a csapat jó összehasonlítási alappal rendelkezik. Patterson nem csak a saját termékeikről, hanem az autók közötti különbségekről is beszélt. „Úgy gondoljuk, Nasser nagy előnnyel bír a WRC 2-ben, mivel Regional Rally Car-ja van. A regionális autók sokkal versenyképesebbnek tűnnek még mindig, mint az R5 kocsi. Nagyon is nyilvánvaló, hogy a regionális autók előbbre tartanak mindenütt és nem csak a durva feltételű versenyeken. Az RRC könnyebb és erősebb is, ami versenyképesebbé teszi.”

Mint ahogyan korábban Cormack is kinyilvánította, a DMACK jövőre megpróbál a nagyok, azaz a WRC-s csapatok közé is betörni. Ennek első állomása az idei Brit Rally lesz, ahol Tanak World Rally Car-ral, az M-Sport Ford Fiestájával fog rajthoz állni. A gumigyártó erre az eseményre új abroncsot is homologizáltat, mely lágyabb keverékkel, ugyanakkor megerősített oldalfallal rendelkezik.

 

Andrew

 

2014. október 16.



Módosítás: (2019. december 20. péntek, 07:33)