Get Adobe Flash player

Ogier-nek nem tetszik a rajsorrend, a többieknek Ogier véleménye

A rali világbajnok Sebastien Ogier felszólította a sorozat szabályalkotóit, hogy a 2015-ös szezonra hozzák vissza a kvalifikációs szakaszt.

A kvalifikáció 2012-től két idényen keresztül döntött arról, hogy a murvás világbajnoki futamok első napjára milyen sorrendben választhatnak maguknak pozíciót a versenyzők. Ezt azonban idén törölték, és visszaállt a korábbi rend, miszerint a világbajnoki pontverseny sorrendjében rajtolnak a párosok a verseny első napján. A Volkswagen pilótája azonban azt mondja, ez nem fair, mivel jelentős hátrányt szenved ezzel a laza talajú viadalokon.

Ogier első pályára lépőként a Szardínia Rally nyitó napjának első körében a tízedik is volt, este 22,4 másodperc hátrányban másodikként zárt a versenyt vezető csapattársa, Jari-Matti Latvala előtt, aki a második rajtpozícióból vágott neki a futamnak.

„Amit szeretek, az az, amikor a lehető legigazságosabb a sportágat nézve a dolog” – nyilatkozta Ogier. „Most nem ez a helyzet, az biztos. Bizonyára nagyobb show-t akarnak és büntetni a bajnokság legjobb versenyzőjét. Számomra a legjobb sportszabály az volt, amit tavaly alkalmaztunk, ez a kvalifikációs szakasz és az, hogy utána pozíciót választottunk. Ez igazán fair mindenki számára. A bajnokságot vezetőt még ekkor is büntetik egy kicsit, mivel ő nyitja az utat a kvalifikáción. De az biztos, hogy az, ami most van, nagyon nehéz néhány versenyen, ahol nagyon sok a laza murva.”

A Szardínia Rally pénteki napjának küszködésével kapcsolatban Ogier azt mondta, tehetetlen volt, hogy megelőzze a jelentős időveszteséget, főként akkor, amikor először teljesítették a szakaszokat.

„Semmi újdonság, ez az, ami nagy hátrányt vártam itt” – nyilatkozta. „Jó reggelem volt, nagyon jól mentem, de nem tehettem semmit. Ez ilyen egyszerű, sehol sincs tapadás, nincs tapadóerő a fékeken, a kanyarokban pedig nem tudsz sebességet átvinni, és amilyen szűk, olyan gyorsan lesznek tiszták a nyomok a többiek számára, mivel többé-kevésbé ugyanazokat használjuk, úgyhogy időt vesztek.”

Ogier hozzátette még, hogy szerinte ez a szabály a lúzereknek való, ő nem szeretne ennek a segítségével nyerni. „Nem szeretem ezt a szabályt, ez hülyeség.”

 

Ogier kiváltotta a többiek haragját

A Citroen pilótái, Mads Ostberg és Kris Meeke úgy gondolják, a jelenlegi rendszernek van értelme. Ostberg, aki második helyével idei legjobb eredményét érte el az olasz viadalon, a következőket mondta el: „Örülök a bajnoki pozíciómnak. Ez része a játéknak, hogy hol rajtolsz egy versenyen. Ogier mindig dumál. Nos, a leggyorsabb vagy a világon, mehetsz elsőként” – bökött oda a norvég Ogier-nek egy „b” betűs kötőszó kíséretében.

Meeke a következőket tette hozzá: „Az autósport szakágak szerte a világon hendikep rendszereket alkalmaznak az autók számára, legyen az súly vagy motorteljesítmény. Nekünk van a világon a legtermészetesebb hendikep rendszerünk, van értelme használni. Nézzük meg ezt a versenyt, a küzdelem szoros volt pénteken, egy ideig Hyundai egy-kettőnk volt, ami nagyszerű a sportág látványossága szempontjából.”

A rajtsorrenddel kapcsolatos jelenlegi rendszerről a rali bizottság várhatóan augusztusban fog megbeszélést folytatni.

 

Andrew

 

2014. június 17.