Get Adobe Flash player

Fejleszti a Hyundai az i20 WRC-t - Hajtókar, hengerpersely, első lökhárító

 

Hajtókar, hengerpersely, első lökhárító

Mint ahogyan arról a Finn Rally előtt beszámolt a Hyundai Motorsport, a skandináv viadalra a jokerlehetőségnek köszönhetően egy továbbfejlesztett motorral érkeztek az elsőszámú csapatuk i20 WRC-i. Az erőforráson számos módosítást hajtott végre az alakulat.

A kocsi motorja immár különálló, nedves hengerpersellyel rendelkezik. Ezek forgácsolással készültek, olyan anyagból vannak, ami ellenállóbb, mint a blokk anyaga. A módosítás célja a megbízhatóság javítása. Annak idején a Peugeot WRC-i rendelkeztek ilyen megoldással.

„A tartósság a fő cél. A teljesítménnyel később foglalkozunk” – árulta el a dél-koreai autógyár autósport részlegének igazgatója, Michel Nandan. A másik fontos újítás az erőforrásban az új tervezésű hajtókarok használata. A csapat reméli, hogy a Hyundai Motorsport N színeiben versenyző Hayden Paddon is hamarosan megkaphatja az újgenerációs erőforrást.

A Deutschland Rallye-ra a Hyundai kihasználja harmadik jokerét is, és a korábban ígért új sárvédőelemeket, valamint erősített első lökhárítót is megkapja a kocsi. „Ezek a módosítások Németországban lesznek láthatóak, de a murvás versenyekre készülnek inkább” – tette hozzá Nandan. „A többi jokert 2015 januárjában használjuk fel.”

Az új i20-as modellből készülő 2015-ös specifikációjú Hyundai WRC a következő szezon során mutatkozik be, de biztos, hogy nem a szezonnyitó Monte-Carlo Rallye-n.

 

Andrew

 

2014. augusztus 14.