Get Adobe Flash player

Hírek: Pirelli - Új termékcsalád a Pirellitől

 

Új termékcsalád a Pirellitől

A Pirelli három év távollét után négy teljesen új gumival tér vissza a rali világbajnokság csúcskategóriájába, a típusok azonban nem csak itt lesznek elérhetőek, de világszerte más sorozatokban is.

Az új termékcsaládot a 2014-es Autosport International Show-n mutatta be az olasz cég, a termékeket a világbajnokság keretein belül a Monte-Carlo Rallye-n próbálhatják ki a versenyzők először. Az abroncsokat Mario Isola, a Pirelli versenyosztályának vezetője leplezte le Birminghamben, és beszélt azokról a visszatérés előtt.

„Új gumijainkat a sokoldalúság, ugyanakkor a hangsúlyosság fémjelzi” – kezdte a szakember. „Az aszfaltra való RK és a murvára való Scorpion képében olyan abroncsokat fejlesztettünk, melyek sokféle raliversenyen, a világbajnokságon és az Európa-bajnokságon egyaránt használhatóak.

A speciálisabb versenyekre, mint amilyen Monte-Carlo vagy Svédország, különleges gumikat is készítettünk. A sportszabályzattal összhangban csak egyfajta mintázatunk lesz aszfaltra és murvára. Ez a versenygumijainkat közelebb hozza az utcára gyártott abroncsainkhoz.”

A szezon során az egyik gyakran használt gumi a 235/40 R18 méretű RK lesz, amit az új R5-ös besorolástól felfelé használhatnak a versenyzők. Ez az aszfaltra tervezett termék – az előírások szerint –hosszanti árkokkal, szám szerint kettővel rendelkezik, ami azt jelenti, hogy száraz és nedves körülmények között is használható. A hosszanti mintázatokat a gumi belső részén képezték ki, ami hatásos vízelvezetést biztosít és megelőzni az aquaplaning, a vízenfutás jelenségét. Ez a kialakítás jobb kanyarodási képességet is biztosít, mivel ekkor az autó nagyobb terhelést ad a gumi külső részére, így az abroncs nagyobb tapadást nyújt a megnövekedett érintkezési felületnek köszönhetően.

Ez a gumi két összetételben lesz elérhető a rali világbajnokságon: a kemény a száraz körülményekre, a lágy pedig a vizes vagy alacsony tapadású útfelületekre. A harmadik keménységet, a szuperlágyat a Monte-Carlo Rallye-ra homologizálta a Pirelli, mivel ez a verseny nagy hidegben zajlik.

Az aszfaltra szánt palettát a Sottozero egészíti ki a Monte-Carlo Rallye-n 235/40 R18-as méretben. Ez két verzióban elérhető, hóra és jégre szögekkel, míg normál útviszonyokra azok nélkül.

A murvás versenyekre a Pirelli a Scorpion XR-t fejlesztette ki, ennek mérete 205/65 R15. Ez a kemény murvákra szánt abroncs szimmetrikus mintázattal rendelkezik, ami fokozza a tartósságot és javítja a gumi defekttűrését. A murvás típus két keménységben kapható, a keményebb a rossz minőségű, erős koptató hatással rendelkező versenyekre, mint például Portugáliára, Mexikóra és Szardíniára, míg a lágyabb verzió a kevésbé agresszív útviszonyokra való, mint amilyenek Finnországban is találhatók. A lágyabb keverék alkalmazható a hideg, saras, az általában a brit viadalon is jelen lévő körülmények közepette is.

A Pirelli teljesen új termékcsaládját a 205/65 R15-ös méretben kapható Sottozero Ice teszi teljessé. Ezt a szöges gumit kifejezetten a Svéd Rally-ra tervezték, ahol havas-jeges szakaszok találhatóak. A 380 szög nagy tapadást biztosít még a zord skandináv körülmények között is. A gumi a Pirelli szabadalommal rendelkező szögelési technológiájával készül, melynek értelmében úgy tervezték meg az abroncsot, hogy megelőzzék a szögek gyorsasági szakaszokon történő kihullását.

 

Andrew

 

2014. január 15.



Módosítás: (2021. július 29. csütörtök, 06:59)