Get Adobe Flash player

Hírek: Mitsubishi R5 - Nemzeti homologiáció a Mitsubishi R5-höz

 

Nemzeti homologiáció a Mitsubishi R5-höz

A január végén végzett rövid futásokat és azok kiértékelését követően a Mitsubishi R5 technikai jóváhagyáson esik át. Ennek részeként az SBF, azaz a svéd autósport szövetség képviselői a Ralliart Sweden és az Mpart AB fejlesztőműhelyében tettek látogatást, jelenleg pedig az információk összesítésével foglalatoskodnak. A technikai homologizáció fogja lehetővé tenni azt, hogy a kocsi a tervezett fejlesztési programja részeként svéd nemzeti viadalokon állhasson rajthoz.

„A lehető leggyorsabban meg akarjuk kezdeni a teszt- és fejlesztési programunkat, emiatt a svéd bajnokság hétvégi nyitófordulójára is neveztünk – megelőlegezve azt, hogy a technikai jóváhagyás megtörténik –, hogy meglegyen a lehetőségünk az autóval futni” – mondta el a csapat február első hétvégéjén kiadott közleményében az Mpart AB projektvezetője, a kocsi tervezéséért és fejlesztéséért is felelős Tomas Weng. „Míg technikai oldalról nem adódott semmilyen gond, arra várnunk kell, hogy a papírmunka aláírásra kerüljön. Most azt tervezzük, hogy a svéd bajnokság következő futamára nevezünk.”

A fejlesztési munka az elkövetkezendő hetekben tovább folytatódik, ami további havas teszteket is magában foglal. Weng bizakodó azzal kapcsolatban, hogy csapata az első próbák során tapasztalt sikerekre építkezhet.

„Az első teszt minden szempontból felülmúlta a várakozásainkat. Néhány apróbb finomítástól eltekintve a kocsi tökéletesen működött a kezdetektől fogva egészen addig, amíg fel nem jártunk vele a trélerre – és ez nem csak egy PR jellegű szöveg, ez az, ami valójában történt. Különösen az Öhlins által kifejezetten a Mitsubishi R5-höz fejlesztett felfüggesztés teljesítményével voltunk elégedettek. Ez csupán az első teszt volt, tudjuk, hogy több is várható az autótól" – zárta gondolatait Weng.

 

Andrew

 

2015. február 10.