Get Adobe Flash player

Hírek: Mitsubishi R5 - Nagy-Britanniát is megcélozza az R5-ös Mitsubishi

 

Nagy-Britanniát is megcélozza az R5-ös Mitsubishi

Az Mpart AB Nagy-Britanniát is megcélozta, és bele is kezdett a Mirage alapjaira épített, R5-ös kategóriába tartozó Mitsubishi promóciójába. A svéd cég máris megállapodott a Spencer Sporttal, akik ügyfelük lesznek a jövőben. Az MSA, az Egyesült Királyságbeli autósport szövetség a hírek szerint jóváhagyását is adta már arra, hogy a kocsit a brit nemzeti bajnokságban lehessen használni, arról azonban még nincsen információ, hogy az újjászerveződő brit ralibajnokság promóterei elfogadják az FIA homologizációval nem rendelkező autót.

A Mitsubishi R5-öt az R5-ös szabályok szerint tervezték és építették, az Mpart azonban nem kezdeményezheti a nemzetközi homologizációt, arra csak autógyárnak, jelen esetben a Mitsubishinek van módja. A brit ralibajnoki szereplés éppen ezért nagy kérdőjel, hiszen a promóter azon van, hogy a sorozat a nemzetközileg jóváhagyott R5-ös autókra épüljön.

A konkurens M-Sport vezetőjének, Malcolm Wilsonnak nem is tetszik a gondolat, hogy Mitsubishi a brit ralibajnokságban állhasson rajthoz. „Abszolút nem kellene, hogy módja legyen ezen autók engedélyezésének. A BRC1-es kategória az FIA által homologizált R5-ös, S2000-es, RRC és R4-es autók számára nyitott. Van egy elkülönített nemzeti bajnoki kategória, ami a megfelelne a nem homologizált kocsiknak” – nyilatkozta Wilson, a Ford Fiesta R5-ösöket fejlesztő és építő cég tulajdonosa.

A Mitsubishi R5 ettől függetlenül a promóciós események után megtette első versenykilométereit is brit földön, a Cambrian Rally-n két ilyen autó állt rajhoz. Martin Berglund már az első szakaszon kiállni kényszerült ismeretlen okokból, Osian Pryce viszont R5-ös és WRC autókat is megelőzve egy harmadik idővel nyitott. A brit pilóta a második gyorsaságin is másodikként ért célba, a következő különpróbán azonban ő is kiesett. „Úgy tűnik, mindkét kocsinak ugyanaz volt a problémája: motorkihagyás és erővesztés. Ez egyáltalán nem jellemző, sosem történt ilyen korábban, úgyhogy valami különleges dolognak kell ennek lennie ezzel a hétvégével kapcsolatban” – állt a csapat közleményében. Az autókat visszaszállították Svédországba, hogy kivizsgálják a meghibásodásokat és beazonosíthassák a problémát.

A kocsi a svéd bajnokságban fut már, de potenciális piacai lehetnek Spanyolország, Lengyelország, Ausztrália és Új-Zéland, amennyiben azokban az országokban megkapja a rajtengedélyt.

 

Andrew

 

2015. november 8.