Get Adobe Flash player

Az M-Sport 2015-ös WRC fejlesztése - Bevetés előtt az új Fiesta WRC

 

Bevetés előtt az új Fiesta WRC

A 2011-es bemutatkozása óta történt legnagyobb fejlesztésen esett át a Ford Fiesta RS WRC, a kocsi első bevetésére a Portugál Rally szakaszain kerül sor.

Az újevolúciós Fiesta RS WRC-n a tavalyi év elején kezdődtek meg a munkálatok, az autó a tesztek során több mint ötezer kilométert tett meg, ami meghaladja az M-Sport által fejlesztett bármelyik versenygép bemutatkozás előtti tesztkilométerét.

A Fiesta RS WRC 2015-ös változata ugyan hasonlóképpen néz ki kívülről, mint elődje, a motorháztető alatt komoly változások találhatóak. Az új fejlesztés alapja a teljesen új motor, ami nagyobb teljesítményt nyújt és aminek jelentős mértékben növekedett a forgatónyomatéka is. Ez az első alkalom, hogy az M-Sport tervezői és mérnökei végezték házon belül a motorblokk teljes tervezését, ami jól szemlélteti az M-Sport egyre erősebbé váló műszaki tapasztalatát. A Ford technikai segítségével készített erőforrás blokkját tömör alumíniumtömbből munkálták ki.

Az új motor mellett az autó teljes áttervezésen esett át a karosszériaelemek alatt, továbbfejlesztették a hűtőrendszert, az erőátvitelt a differenciálművekkel, az elektromos rendszert és a kábelköteget is.

„Ez a legnagyobb frissítés, amit a Fiesta RS WRC valaha is látott, és valami, amire roppantul büszkék vagyunk mindannyian” – mondta el Malcolm Wilson, az M-Sport vezetője. „Az autó nagyjából ugyanúgy néz ki kívülről, a motorháztető alatt azonban teljes újjátervezésen esett át, aminek egy teljesen új, az M-Sport által házon belül tervezett és fejlesztett motor áll a középpontjában.

A műszaki kapacitásunk egyre erősebbé válik, az új motor ennek a bizonyítéka. Egy nagy előrelépés ez a csapat számára, egy lépéssel közelebb visz a céljainkhoz, hogy Elfyn és Ott gyakrabban küzdhessen dobogós helyezésekért a szezon második felében.

Meg kell dicsérnem ismét a fantasztikus csapatunk erőfeszítéseit. Korábban sosem építettünk ennyi új autót egyetlen versenyre, hatalmas méretű kemény munka zajlott a színfalak mögött. Odaadásuk és elkötelezettségük felülmúlhatatlan.”

„Az új autó munkálatai – főleg a motoré – valójában már 2012-ben megkezdődtek, de a kezdeti fejlesztéseink azóta továbbhaladtak, hogy egy olyannal álljunk elő, ami egy nagy előrelépés mind a vezethetőségben, mind a teljesítményben” – árulta el az alakulat műszaki vezetője, Chris Williams. „A Fiesta futóműve mindig is egy nagyon ’vezetőbarát’ autót biztosított, amit tovább tudtunk fejleszteni. Ehhez hozzájön, hogy az új motor jelentős alsó fordulatszámbeli nyomatéknövekedést biztosít, ami támogatja az alacsony sebességi fokozatú kanyarokban nyújtott teljesítményt.”

„Sok területen módosult az autó, a csapat nagyon keményen dolgozott” – nyilatkozta a csapat egyik pilótája, Ott Tanak. „Egy előrelépés ez több tekintetben is, de a legnagyobb fejlődés számomra a kezelhetőség. Jó volt ezelőtt, de most valóban megadja az extra magabiztosságot.”

Az M-Sport a dovenby halli bázisán öt új kocsit épített, amiket a gyári versenyzők, Tanak és Elfyn Evans mellett Martin Prokop, Lorenzo Bertelli és Robert Kubica kap meg a Portugál Rally-ra.

 

Andrew

 

2015. május 16.