Get Adobe Flash player

Az M-Sport 2015-ös WRC fejlesztése - A Mark 2-es Fiesta részletei

 

A Mark 2-es Fiesta részletei

A 2015-ös Portugál Rally különleges esemény az M-Sport számára, mivel itt mutat be két új autót is a brit alakulat. A megújult Fiesta R2 kategóriájában elsőként immár turbófeltöltéses motorral rendelkezik, a Fiesta WRC változata pedig teljes továbbfejlesztésen esett át.

Utóbbiról a csapat technikai igazgatója, a mostanában a jobbára a Bentley projekttel foglalkozó Christian Loriaux árult el részleteket. „A legfőbb jellemzője az új Fiesta WRC-nek a motor. A blokk teljes egészében egy globális tervezés, egy tömbből került kimunkálásra. A motor most már száraz karteres, nem pedig nedves karteres kenési rendszerrel rendelkezik. Nem minden új, a korábbi erőforrás hengerfeje átdolgozáson esett át. Ez az első motor, amit az M-Sport teljes egészében maga gyártott. A továbbiakban nem működünk együtt a francia motorvállalattal, a Pipóval, akik most már a Hyundai-jal dolgoznak. A korábbiakban a Fiesta WRC olyan motort használt, ami sorozatgyártású autó blokkján alapult, ez jóval terjedelmesebb volt, az új blokk kisebb befoglaló mérete viszont azt jelenti, hogy több helyünk van a hűtőrendszer elhelyezésére. A motor beépítésének tervei ugyanakkor olyanok, mint régen, mivel azt az előírások szablyák meg. Az intercooler és a szívócsonk új, a motor kicsivel nagyobb nyomatékot biztosít alacsony fordulaton és kicsivel nagyobb maximális teljesítményt.

Az erőátviteli módosítások magukban foglalnak egy olyan differenciálmű kivitelezést, ami lehetővé teszi a differenciálmű részleges terhelésénél a zárás késleltetését, mint amit például a Hyundai és a VW már alkalmaz. A csapat most már hidraulikus kormányváltó vezérlést használ. Ez lehetőséget ad a hátsó kerekeken a hidraulikus leoldó rendszer alkalmazására a kézifék használata esetén, ami jobban működik, mint a tisztán mechanikus rendszer. A Fiesta WRC aerodinamikájában a fő változás tavaly érkezett, amikor az autó elejének új formája került bevezetésre, ez most változatlan maradt.”

A motor kivételével az új autó minden más változása kis lépéseket jelent csak, mint a fokozatosan könnyítésre kerülő alkatrészek, illetve a tömegközéppont pozíciójának lejjebb helyezése. A kocsi Mark 2-es jelzéssel új homologizációt kapott az FIA-nál. A csapat Portugáliában újépítésű autókat vet be, nem pedig átalakított régieket. Egy olyan független cégtől, mint amilyen az M-Sport is, nagy eredmény, hogy egy World Rally Car modellnek az új változatát tudja kiadni, és nem csak a saját pilótáinak, hanem rögtön a bemutatkozáskor három privát versenyzőnek is.

 

Andrew

 

2015. május 21.