Get Adobe Flash player

A Polo R WRC technikai megoldásai

 

Testkultúra

Rövid kirándulás, hogyan is született meg az utcai Polóból a Polo R WRC

Ahhoz, hogy a Volkswagen Polo R WRC rajthoz állhasson a rali világbajnokságon, a szabályalkotó testület előírásai alapján 2500 darab utcai változatot kellett legyártani az utcai Polóból. A szemmel is jól észrevehető fő különbségek eközött a változat és a Sebastien Ogier, valamint Jari-Matti Latvala által irányított versenyautók között az, hogy a Polo R WRC új, kiszélesített sárvédői és ajtói könnyű, de nagyon szilárd szénszálas anyagból készülnek. Új a motorháztető és a csomagtérfedél is. Sportos!

Az eredmény (a csúcsszínvonalú aerodinamika mellett)? Súlycsökkenés. 12 kilogramm, a raliváltozat ajtói fele akkora súlyúak, mint az utcai Polóé. Az oldalpanelek sem éppen olyan komfortosak, mint amihez hozzászokhattunk. Az ablakok szilánkmentes műanyagból készülnek, és csak egy kis leffentyű nyitható rajtuk.

Ez azt jelenti, hogy a World Rally Car súlya néhány kilóval könnyebb, mint az FIA által előírt 1200 kilogrammos minimum. A megoldás? Ballasztsúly, ugyanis a karosszéria súlya függ az útfelszíntől.

De ez nem az összes speciális ralis elem. A motorháztetőn lévő négy szellőzőnyílás biztosítja a motor számára a hűvös levegőt, a tetőn lévő szellőző pedig a versenyzők levegőellátásáról gondoskodik. Az acélcsövekből készített bukócsőrendszert a karosszériához hegesztették, így gondoskodva a bent ülők maximális biztonságáról.

A Polo R WRC rögtön bizonyította, mennyire jó autó, Sebastien Ogier-vel a volánjánál a második versenyén, Svédországban győzni tudott.

 

Andrew