Get Adobe Flash player

Öt kocsi, amiből valószínűtlenül jó raliautó lett

 

Néhány autó ralira született. Az Audi Quattrót erre tervezték, de az ugyancsak négykerékhajtással szerelt Subaru Imprezát is aligha a belvárosi dugókra szánták. Léteznek azonban olyan masinák is, melyekre ráerőszakolták az autósportok ezen ágát, addig faragták őket, amíg a ralisportot meghódító fenevadak nem lettek. A redbull.com egy ötös listát állított össze azokból az autókból, melyek valószínűtlenül tűntek fel a gyorsasági szakaszokon.

 

Amelyik úgy néz ki, mint ami a Nürburgringi 24 Órásról szökött – Porsche 911 GT3

A Porsche 911-esek azóta raliznak, amikor még dinoszauruszok kószáltak a földön, de a Tuthill Porsche 997-ese biztos, hogy az egyik legextrémebb ezek közül. A GT3-as specifikáció szerinti hátsó szárnnyal és a teljesítményében a GT3 Cup 450 lóerejéről 320-ra korlátozott erőforrással futó R-GT kategóriás kocsi nagy érdeklődésre tett szert a rajongók körében a 2014-es Deutschland Rallye-n és a Francia Rallye-n is. 2015-ben az R-GT Cup keretében még több akcióra van kilátás a Porschéktől.

 

Amelyik látszólag sokkal inkább otthon érzi magát a francia riviérán – Ferrari 308 GTB

Bátor ember volt az, aki eldöntötte, hogy a Ferrari filigrán 308-asát – azt az autót, ami sokkal inkább arról ismert, hogy Magnum fegyvere volt – veszi kezelésbe és viszi ki a saras erdőkbe. A 2,9 literes V8-as tradicionális Ferrari dörgésével a gruppe 4-es autó csakúgy, mint a rokon Lancia Stratos, a ’70-es évek végén a rali világbajnokságon látott Ford Escortoknak és a Vauxhall Chevette-eknek volt alternatívája. A Ferrari félelmetes, B csoportos 288 GTO-ja a 308-at követte volna, de versenyben sosem volt látható, köszönhetően a B csoport 1986-os megszüntetésének is.

 

Amelyik kabrióként kezdte életét – Peugeot 307 WRC

A ralisport világa és a nyitott cirkálók ritkán találkoznak. A Peugeot 2004-ben azonban azzal sokkolta a rali világbajnokságot, hogy az öt világbajnoki címet begyűjtő 206 WRC-t a 307 WRC-re cserélte, ami a 307 CC-n, azaz egy nyitható tetejű kocsin alapult. Az autó Marcus Grönholmmal három futamgyőzelemre volt jó, beleértve a 2005-ös Japán Rally-n elért, érzelmekkel teli első helyet.

 

Amelyikkel anyu bevásárolni ment – MG Metro 6R4

A ralisport népszerűségének ’80 évekbeli csúcsán az Austin Rover, mely hirtelen haragjában hagyta faképnél a sportágat az 1966-os monte-carlói kizárását követően nem sokkal, úgy döntött, hogy akcióba lép. A fegyver a Metro 6R4 lett, amit a Williams Forma-1-es csapatával álmodtak meg. A négykerékhajtással rendelkező 410 lóerős Metro a kicsiny tengelytávjával ugyanolyan rémisztő volt, mint ahogyan szólt. A megbízhatatlan V6-os erőforrás miatt – amit később turbós változatában a Jaguar XJ220-ba szereltek be – valamint azért, mert mindössze egy évvel azelőtt jelent meg a B csoportban, hogy betiltották volna a kategóriát, a kocsi sosem érhette el azt a szintet, mint amit az Audi S1 vagy a Lancia Delta S4 képviselt. Még mindig mókásan néz ki azonban…

 

Amelyik leginkább követte a párizsi eleganciát – Citroen DS

Míg a legtöbb Citroen DS az elegáns francia sugárutakon hanyagul cirkálva töltötte életét, néhány példány hidropneumatikus felfüggesztési rendszere a nagyvilág gyorsasági szakaszaival birkózott. A DS egyedi furfangja az volt, hogy a három keréken is tudott menni, ami mérete ellenére azt jelentette, hogy átkozottul megállíthatatlan volt, ameddig el nem vesztette két kerekét. Pauli Toivonen rendelkezett talán a leghíresebb DS-sel, Henrinek, a ’80-as évek sztárjának apukája két nagy győzelmet is aratott a kocsival.

 

Andrew