Get Adobe Flash player

Hírek: Ford Fiesta R2

 

Bemutatkozott az új Fiesta R2

Az új Ford Fiesta R2 fejlesztése gőzerővel halad, az M-Sport arra készül, hogy az új evolúciót 2015 első negyedévének végén pályára küldhesse.

A 2009-ben bemutatott Fiesta R2 számított az M-Sport első globális raliautójának, ami aztán számos sikert könyvelhetett el szerte a világon. A legutóbbi evolúció erre épül, a felfüggesztésén, a fékrendszerén és erőátviteli rendszerén ugyanakkor fejlesztéseket hajtottak végre. A legfontosabb módosítás viszont az új, egyliteres motor. Az M-Sport mérnökei a Ford Motor Company-vel szorosan együttműködve kihasználták az EcoBoost technológia teljesítményét.

A Ford mérnöki tapasztalatának köszönhetően az egyliteres EcoBoost motor háromszor, 2012-ben, 2013-ban és 2014-ben is elnyerte az Év Nemzetközi Motorja címet. Ez a kivételes erőforrás hajtja az utcai Fiestákat és a Ford személyautó modelljeit, valamint kisebb haszongépjárműveit is, de ez fog segíteni a Fiesta R2-nek is, hogy teljesítmény szempontjából új szintre lépjen.

Az első fejlesztési tesztek a 2014-es év vége felé kezdődtek, a dedikált tervezői és mérnökcsapat bíztató eredményeket tapasztalt ezek során.

„A kezdeti tesztek nagyon biztatóak voltak, folytatjuk a fejlesztéseket a következő néhány hónapban is” – mondta el Malcolm Wilson, az M-Sport ügyvezető igazgatója. „A Ford Fiesta R2 az egyik legsikeresebb modellünk, az új evolúció az autó csaknem minden területén fejlődést biztosít. A Ford folyamatos támogatásának köszönhetően az új, egyliteres motor nagy lépést fog biztosítani a motor teljesítményének terén, úgyhogy alig várom már, hogy versenyben láthassam.”

„Az M-Sporttal folytatott partnerkapcsolatunk részeként nagyszerű látni, hogy a legújabb Ford technológia a ralisport legmagasabb szintjén versenyez” – nyilatkozta a Ford Racing európai vezetője, Gerard Quinn. „A nagy presztízsű Év Nemzetközi Motorja cím háromszori elnyerésével az egyliteres EcoBoost motor a Ford egyik legfigyelemreméltóbb fejlesztése, és öröm látni, hogy a technológia az M-Sport versenyautóiba is átkerült.”

„Ahogyan beültem az új Fiesta kormánya mögé, rögtön éreztem az autó minden részén elvégzett fejlesztéseket” – mondta el a 2014-es Drive DMACK Fiesta Trophy 2014-es bajnoka, Sander Parn, aki az M-Sport greystoke-i erdőben lévő saját tesztlétesítményében próbálhatta ki az új evolúciót. „Nagyon sok kis fejlesztés van minden területen, és nem kétséges számomra, hogy ez egy előrelépés lesz összességében. A Drive DMACK Fiesta Trophy versenyzői sok mókában részesülhetnek a kocsival idén – a turbómotort nagyon szórakoztató vezetni, a hangja hihetetlenné teszi!”

 

Andrew

 

2015. január 12.