Get Adobe Flash player

Felfűtve

A Svéd Rally-ra, a rali világbajnokság egyetlen igazi havas állomására speciális előkészületek szükségesek. A felkészülés máshogy zajlik a skandináv viadalra, mint például az azt követő futamra, a tulajdonképpen nyári körülmények között zajló Mexikó Rally-ra.

„Fontos, hogy a testet folyamatosan melegen tartsuk” – mondja Willy Verhoeven, aki a Volkswagen Motorsportnál a versenyzők fizikai felkészüléséért felelős. Emiatt a meleg kabátokon és a kötelező két hólapáton kívül a Polo R WRC pilótafülkéjét vékony alumínium réteggel is ellátják. Az autóba fűtést is szerelnek, ami a súlymegtakarítás miatt a melegebb körülmények között zajló versenyeken nincsen benne a kocsiban.

Amint kiszállnak az autójukból, a versenyzők filcből készült hatékony mamuszt húznak a cipőjükre. A vékony versenyzői cipőt viselve a versenyzők talpa rövid idő alatt lefagyna, amikor a szervizterületen sétálnak. A navigátorok szerencsésebb helyzetben vannak, számukra engedélyezett a téli cipők használata a versenyzőcipők helyett, melyek ugyan tűzállóak, de kevesebb vagy semminemű védelmet nem nyújtanak a hideg ellen.

A Polo R WRC-t is felkészítik a hidegre. „A motorba, a sebességváltóba és a differenciálművekbe töltött olajat alacsony hőmérsékletre tervezték” – magyarázza Gerard Jan de Jongh, a világbajnok Sebastien Ogier versenymérnöke. A küszöbök alatti emelési pontokat lefedik csakúgy, mint a hátsó ajtó gyorsrögzítőit, hogy megakadályozzák azok hóval történő eltömődését.

Az első szélvédő feletti levegőbeömlőt, mely általában relatíve pormentes friss levegőt szállít az pilótafülkébe, gondosan lezárják. Az első szélvédő elektromosan fűthető, ez biztosítja, hogy a pilóta és a navigátor még a mínuszok közepette is kilásson a kocsiból. Ugyanez igaz az első ajtók ablaküvegeire is, mivel a versenyzőknek oldalra is ki kell tudni tekinteni, miközben csúszkálnak a pályákon.

 

Andrew