Get Adobe Flash player

Turbó túltöltés miatt megbüntetették Kubicát - Mi okozhatta a túltöltést?

 

Mi okozhatta Kubica turbójának túltöltését?

Robert Kubicát ötperces időbüntetéssel sújtotta a Svéd Rally versenyfelügyelősége, miután kiderült, pénteken is és szombaton is előfordult olyan eset, hogy a lengyel Ford Fiesta RS WRC-jének turbófeltöltője nagyobb nyomással töltött, mint a WRC-kre engedélyezett 2,5 bar. Kubicáék azzal érvelnek, hogy az autót építő és azt motorprogramozással ellátó M-Sport a felelős, akiket mindkét eset után megkeresték.

Borsos Peti az Autotek csapatának tagjaként a világbajnokságon is jelen van szerelőként, többek között dolgozott már Fiesta WRC-n is. A superally.hu őt kérdezte Kubica esetéről.

 

- Mi nem tudunk a motorvezérlőhöz nyúlni, csak M-Sport mérnök, ők azonban tudnak programot cserélni és finomítani egyes beállításokon. Nálunk 2-3 ALS van programozva, ebből válogathat a pilóta. Jó esetben mindhárom, esetleg több beállítás tesztelve volt a versenyek előtt, és nem történhet ilyen galiba, de mint tudjuk ez motorsport és van (volt?) egy Murphy is, aki mindenbe belepiszkíthat. Itt szerintem ők nagyon penge élen táncolhattak, és a sűrű, hideg levegő megtréfálta őket!! Szerintem ez majdnem ilyen egyszerű, de talán mégsem…

- Ha programot kell cserélni vagy finomítani, annak mi a célja?

- Többek között pont az ilyen hibák elkerülése, melegedés csökkentése, esetlegesen fellépő motorgondok „túlélése".

 

Andrew

 

2015. február 16.