Get Adobe Flash player

Raliversenyek biztonsága - Az FIA áttekinti a raliversenyek biztonságát

 

Az FIA áttekinti a raliversenyek biztonságát

Az FIA rali igazgatója, Jarmo Mahonen egy olyan csoport létrehozásába kezdett, mely átvizsgálná a raliversenyek nézői biztonságát, ami alapján oktatásban részesítenék mind a versenyszervezőket, mind a rajongókat.

Az április végi Argentin Rally – melyen Hayden Paddon kicsúszását követően hat nézőt kellett kórházba szállítani – ismét felhívta a figyelmet a rali világbajnoki futamokra kilátogató emberek biztonságával kapcsolatban, majd május végén egy észt nemzeti futamon történt egy baleset, melynek során hárman vesztették életüket.

Mahonen elmondása szerint a dél-amerikai eset több problémát is felszínre hozott. „Ami Argentínában történt, annak az eredménye volt, hogy az emberek olyan helyen tartózkodtak, ahol nem kellett volna. Az nem segít, ha azt mondják utána, hogy az emberek tiltott területen voltak. Szervezőként biztosítani kell, hogy a nézők nem mennek az ilyen területekre. Számomra nevetséges még csak fontolóra is venni azt, hogy ennek a felelősségét magukra a nézőkre hagyjuk. A fundamentumokkal kell együtt dolgoznunk, biztosítanunk kell nem csak a nézők, de a pályabírók és a szervezők oktatását is.

A versenyek biztonsági munkájának kilencven százaléka elvégzésre kerül már, mielőtt az esemény megkezdődne – láttuk ezt a Portugál Rally esetében is, ahol, úgy gondolom, a legnagyobb köszönet illeti a rendezőket a verseny előtti kampányok miatt, amikben elmondták a nézőknek, hogyan kell viselkedni. A siker kulcsa az oktatás” – magyarázta Mahonen.

 

Meeke: Az Argentin Rally-t a szőnyeg alá söpörték

A Citroen Racing pilótája, Kris Meeke kétségbe vonta az argentin balesetre adott választ.

„Valamit tenni kell. Egy kicsit aggasztó volt számomra, hogy úgy tűnt, a szőnyeg alá söprik a dolgokat. Argentína katasztrófa lehetett volna. Nyíltnak kell lennünk és realistának, öt vagy hat ember is áldozatul eshetett volna. Amikor ilyen dolgok történnek velünk – hogy emberek esnek az autó alá –, tenni kell valamit.

Valódi tapasztalattal rendelkező embereket kell alkalmaznunk, akik helikopterrel ellenőrzik le a szakaszt az előtt közvetlenül, hogy mi keresztülmennénk rajta – autóval átmenni a pályán fél órával korábban nem elég jó, a nézők oda tudnak gyalogolni azután, ahová akarnak.

Aztán fel kell tenniük a kezüket és törölni a szakaszt, aztán törölni a következőt, aztán törölni az az utánit, ha nincsenek az emberek jó helyen. Ezt követően az emberek önszabályozóak lesznek. Tanítanunk kell az embereket.”

Mahonen hozzátette, hogy az FIA-nak azon nyomban foglalkoznia kellene bármilyen biztonsági kihágással, ami egy rali világbajnoki fordulón történik. „A helyi versenyrendezők felelősek a futamukon a nézői biztonságért, és ha bármilyen hiba történik a biztonsági oldalon, az nem lesz tolerálva, az esemény azonnal kikerül a versenynaptárból” – mondta.

Az FIA Paddon argentin esetével kapcsolatos vizsgálata folyamatban van.

 

Andrew

 

2015. június 6.