Get Adobe Flash player

A Volkswagen argentin motorhibája

 

Mikor az autó szárad ki

Jari-Matti Latvala az Argentin Rally utolsó napi kezdő szakaszán volt kénytelen feladni a versenyt, miután Volkswagen Polo WRC-je a csapattárs, Sebastien Ogier pénteki műszaki problémájához hasonló tüneteket produkált.

„Ez volt a legnehezebb hétvége, mióta a Volkswagen elkezdett a rali világbajnokságon versenyezni” – kezdte a történések elemzését Latvala. „A tizenegyedik gyorsasági szakaszra tartva, nagyjából tíz kilométerrel a rajt előtt megállt a motor. Sikerült újraindítanom. Három hengerrel ment azonban csupán és szakaszmódban. Szakaszmódban a teljes motorvezérlés a maximum teljesítményre van állítva, míg etap módban konzervatív módon üzemel az autó. Az üzemanyag fogyasztás azonban jelentősen megnő a szakaszmódban. Még ha három hengerrel is megy, akkor is eszi az üzemanyagot. Egy hivatalos pit stop volt csak tervezve az El Condor gyorsasági szakaszt követően, más üzemanyagtöltés tiltott volt” – mondta el finn pilóta elárulva azt, hogy az üzemanyagellátási hiba miatt végül kifogytak a benzinből.

A Volkswagen Motorsport átfogó elemzést fog végrehajtani az üzemanyagellátó rendszeren, hogy kiderítsék, mi okozta az Argentínában tapasztalt problémáikat, ami miatt megszakadt a húsz futam óta tartó sorozatuk, melynek során folyamatosan dobogón végeztek.

Az alakulat igazgatója, Jost Capito elmondta, sem teszteken, sem versenyeken nem fordult elő még velük ilyen probléma, és kizárta azt, hogy a hibákat a különlegesen kemény argentin körülmények idézték volna elő. „Megtörtént és szerencsére minden problémánk együtt, egy versenyen jött elő, úgyhogy talán ennek vége is erre az évre! Kétségtelen, hogy nincs ez összefüggésben a verseny durva mivoltával. Haza kell mennünk és kielemezni az alkatrészeket, aztán meglátjuk. Az a tény, hogy kétszer is megtörtént, segít nekünk, mivel tudjuk, hogy nem egyedi eset” – mondta el Capito. A német csapat mindenképpen meg fogja vizsgálni, hogy ugyanabból a gyártási tételből származtak-e a meghibásodott befecskendezők, mivel a gyanú szerint egy rossz minőségű tétel okozta a két meghibásodást.

Ogier és Latvala problémája mellett Andreas Mikkelsen futómű és kormányszervó gondokkal küzdött az Argentin Rally során, majd az utolsó szakaszon nekiment egy kőnek, melynek következtében fel kellett adnia a futamot. A Volkswagen Motorsport a rali világbajnoksághoz történt 2013-as csatlakozása óta most másodszor nem tudott dobogóra állni valamelyik versenyzőjével és ez a második futam azóta, ahol egyik autójuk sem tudta teljesíteni a teljes versenytávot.


Andrew


2015. április 28.