Get Adobe Flash player

Hidrogénüzemű Toyota a világbajnokság szakaszain

A 2015 rali világbajnokság kilencedik fordulóján, a Deutschland Rallye-n egy hidrogénnel üzemelő üzemanyagcellás Toyota tölti be az előfutó autó szerepkörét. A Toyota Mirai egy WRC változat számára is kitaposhatja az utat.

A Toyota 2017-ben tér vissza a rali világbajnokságra, a gyártó azonban ott van a sorozat német állomásán, hogy bemutassa legújabb emissziómentes sorozatgyártású autóját, a Mirait, amit még az idei évben piacra dobnak az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában, Dániában és Németországban is.

A kocsit annak japán tulajdonosa, Mitsuhiro Kunisawa vezeti a német futamon, aki újságíró és egyben nagy tapasztalatokkal rendelkező raliversenyző is. A Mirai csekély módosításokon esett át versenyszerű bemutatkozása előtt, speciális fékbetéteket szereltek be, versenygumikat és bukócsövet is kapott. A 113 kilowattos üzemanyagcellás erőátvitelt változatlanul hagyták. A kocsi gyorsulása 0-ról 100 kilométer/órára 9,6 másodperc.

A Mirai főmérnöke, Yoshikazu Tanaka is jelen van Trierben, hogy felügyelje a projektet. „Az az álmunk, hogy az üzemanyagcellás járműveink egy napon a rali világbajnokságon versenyezzenek” – mondta el Tanaka. „Nagy ambíciókkal fejlesztjük emiatt a továbbiakban is ezt a technológiát. A Deutschland Rallye nézőközönségének hozzá kell szoknia Trierben ehhez a hangtalan premierhez, de meg fogják tapasztalni a csaknem szennyezésmentes jövő művészetét.”

A 2014 decemberében Japánban bemutatott Mirait hidrogén hajtja, amit egy műanyagból és szénszálból készült ultraerős tartályban tárolnak. A hidrogén egy üzemanyagcellában elegyedik az oxigénnel, ennek során elektromos áram keletkezik, ez megtáplál egy villanymotort, ami az autó első kerekeit hajtja. Az ily módon előállított elektromos áram egyetlen mellékterméke a víz, ami egy csövön távozik a kocsiból.

 

Andrew

 

2015. augusztus 22.