Get Adobe Flash player

Hírek: Ford Fiesta WRC 2017 - Pénzügyi újjáépülésre van szüksége az M-Sportnak

 

Pénzügyi újjáépülésre van szüksége az M-Sportnak

Az utóbbi két év rali világbajnokát adó és 2017-ben a gyártói címet is elhódító M-Sport a 2019-es szezont a pénzügyi újjáépülésre szánja Sebastien Ogier távozása és más kedvezőtlen történések után, mondja a cégvezető, Malcolm Wilson.

Az alakulat csapatvezetői tisztjét Richard Millener vette át az idei év kezdetén, míg Wilson a cég kereskedelmi dolgaira helyez nagyobb figyelmet, aki be is vallotta, a két utolsó rali világbajnoki szezon – melyek Ogier diadalával zárultak – komoly áldozatot követeltek a cégtől, mivel az ügyfélautók értékesítése is csökkent.

„Nem titok, hogy újra pályára kell állítanom az üzletet, hogy megteremtsük a jövő alapjait” – nyilatkozta Wilson az autosport.com-nak. „Nem lenne fair azt mondani, hogy Ogier siklasztotta ki az M-Sport gazdasági terveit, de nem segített. Tulajdonképpen a legfőbb szempont, hogy nem értékesítettünk World Rally Car-okat. Történelmileg 8-14 autót adtunk el egy évben, és úgy gondoltam, folytatni fogjuk ezt a trendet. Az elmúlt két évben kettőt adtunk el, és ez az R5 értékesítésének csökkenő irányzatával – mindenki tudja most már, hogy az év közepén egy új autónk érkezik – keményen sújtott bennünket.”

Az M-Sport azt remélte eredetileg, hogy az új Fiesta R5-ös változata készen fog állni a szezon rajtjára, az autó azonban csak az év közepén lesz elérhető. „Az FIA homologizációs procedúrája hosszabb időt vesz igénybe, és őszintén szólva ehhez az új autóhoz minden eddiginél több technikai erőforrást vetettünk be. Azt akarom ettől az autótól, hogy kövesse azon autók trendjét, melyek bemutatásra kerülve azonnal készen álltak a győzelemre. Meg akartuk nézni a vetélytársakat először, látni akartuk, hogy hogyan néz ki a Volkswagen, hatalmas hangsúlyt fektettünk ebbe az autóba a vállalaton belül” – magyarázta a cég első embere.

A rali világbajnokság csúcskategóriájában Elfyn Evans és Teemu Suninen lesznek az M-Sport állandó pilótái, és az is biztos, hogy az első két fordulón Pontus Tidemand is rajthoz állhat egy harmadik Fiesta WRC-vel. Wilson elismerte, az M-Sportnak jobb gazdasági helyzetbe kell kerülnie ahhoz, hogy egy erősebb versenyzői felállással kezdhesse meg majd a következő évet. „A cél 2020” – mondta. „Nyilvánvalóan reméljük, hogy Elfyn és Teemu ott lesz rögtön, de ha nem, azt akarom, hogy meglegyen az alap ahhoz, hogy Ott Tanakra vagy más ilyen pilótára hajtsunk. Vissza akarok térni abba a helyzetbe, hogy a címekért küzdjünk ismét.”

Wilson hangsúlyozta, az autó fejlesztése folytatódni fog a szezon során is. „Az egyik alapszabály, amit Rich és én lefektettünk, hogy nem lesz semmi olyan csökkenés, amit az autóval teszünk. Abszolúte kőbe van vésve, hogy versenyképesen tartjuk az autót, és az az erőforrás rendelkezésre is áll. Rich nagyon éhes erre, ötletekkel jön hozzám álladóan. Autonómiája van a csapat és a döntések felett, de ott leszek a háttérben természetesen. Mindannyian azon vagyunk ebben a csapatban, hogy lehetőséget adjunk a fiataloknak, legyen szó a pilótákról, szerelőkről vagy az olyan emberekről, mint Rich. Végigjárta a ranglétrát, az alkatrészértékesítésen kezdett és átdolgozta magát a cégen.”

 

Andrew

 

2019. január 25.