Get Adobe Flash player

Hírek: Citroen C3 WRC 2017 - Vezetői hibák, alkatrészhiány, taktikázás – ez Ogier szardíniai mérlege

 

Vezetői hibák, alkatrészhiány, taktikázás – ez Ogier szardíniai mérlege

Annak tudatában, hogy elsőként rajtol, nem sok reményt fűzött a győzelemhez Sebastien Ogier a Szardínia Rally előtt, végül azonban a pontszerző zónába sem tudott beférni, leginkább a saját hibájából.

A hatszoros világbajnok már a shakedown-on kiütötte Citroen C3 WRC-jének bal hátsó futóművét egy kapunál, ez azonban nem okozott nagyobb problémát. A szerelők a versenyfelügyelők engedélyével elmentek a szakasz céljába, és megjavították az autót, így Ogier folytathatta a bemelegítést.

A sorsdöntő hiba a verseny ötödik gyorsaságiján következett be. A pilóta magára vállalta a felelősséget, elmesélve azt, hogy ezt a szekciót már háromszor teljesítette, mivel az a shakedown része is volt. „Pontosan tudtam, hogy kövek vannak ott” – kezdte Ogier. „Nem tudom. Úgy tűnik, egy kicsit túl korán fordultam be, egy kicsit beláthatatlan volt egy kis bukkanón, de tudtam, hogy ott van.”

A következő probléma az volt, hogy nem volt tartalék kormányösszekötő az autóban, ezen a versenyző meg is lepődött. „Tíz percre lett volna szükségem kicserélni, úgyhogy egy kompromisszumos eredmény született volna. Azt hittem, hogy rendelkezünk eggyel, ez egy olyan dolog talán, amit meg kell beszélnünk a csapattal. Nem vagyok benne biztos, hogy sokat mentett volna a hétvégén, de nem rendelkeztünk vele.

Az idő kilencvenkilenc százalékában cipeled, és nincs rá szükséged, azon a napon viszont, amikor szükséged van rá, nem rendelkezel vele. Ez van. A legnagyobb hiba nem az volt, hogy nem gondoltunk rá, hogy vigyük magunkkal ezt, a legnagyobb hiba a kő megérintése volt.”

A Citroen Racing vezetője, Pierre Budar úgy nyilatkozott, taktikai megközelítés nyomán nem vitt magával tartalékalkatrészt párosa. „Ez egy döntés volt azért, hogy optimalizáljuk az autó súlyát. Inkább játszunk a teljesítmény érdekében, de talán újra fontolóra kell vennünk ezt. Máskülönben azonban nem igazán változtat ez semmit néhány perctől eltekintve.”

Az, hogy a francia visszaállva teljesíti a szombati szakaszokat, nem volt annyira magától értetődő, a Citroen ugyanis elgondolkodott pénteken, hogy miután nem tudnak elérni semmit sem, kiveszik a versenyből Ogier-t, aki elsőként kellett volna, hogy fusson azon a napon. „Nincs olyan stratégia, amit segíthetne rajtam most” – mondta a pilóta. „Meglátjuk, hogyan alakul a hétvége hátralévő része, de nem várhatunk olyan sokat Szardíniától. Már a következő versenyen gondolkodom.”

Amikor megkérdezték a főnökét, hogy fontolgatják-e a taktikázást a verseny második napjára, Budar így válaszolt pénteken délután: „Miért ne? Ha semmit sem tudunk nyerni, tanulni és nehéz napról van szó az utat nyitva, semmi sem segít a csapaton, fontolóra vehetnénk ezt, de nem vagyunk még ezen a ponton. Holnap meglátjuk. El fogjuk dönteni. Természetesen eléggé frusztráló számára, hogy elrajtoljon és elsőként legyen az úton, úgy gondolom, torkig van ezzel. Nem könnyű tudni, hogy mit csináljunk holnap. Amennyiben vannak alkatrészeink tesztelésre, egy ötlet lehet ez.”

Ogier végül – a Hyundai portugáliai taktikáját megirigyelve – hét percet késett szombaton reggel, így nem elsőként kellett rajtolnia, hanem harmadikként futhatott, és megpróbált tapasztalatokat gyűjteni az autóval. Délelőtt azonban ismét elkövetett egy hibát, amit a bal hátsó futómű bánt. Ekkor már volt alkatrész az autóban, és némi késés árán ugyan, de meg tudták oldani a problémát. Pontot viszont csak a Power Stage-en szerzett a versenyző, ahol második időt tudott futni.

 

Andrew

 

2019. június 18.