Get Adobe Flash player

Skoda Fabia R2

A Fabia R2 megjelenésével a Skoda egy új raliautót mutatott be a piacon, mely az R2-es kategória résztvevője lesz. A kocsi fejlesztése, mindenre kiterjedő tesztelése és felkészítése csaknem két évet vett igénybe.

Alapjában véve a Fabia R2 a népszerű sorozatgyártású modellen alapul, de a motoron, a karosszérián, a felfüggesztésen és a sebességváltón jelentős módosításokat hajtottak végre. A sorozatgyártású autóhoz képest a karosszéria jelentős módosításokon ment keresztül, míg a felfüggesztést a motorsport követelményei szerint alakították át. A Fabia R2 továbbá szekvenciális működtetésű sebességváltóval rendelkezik. A motorháztető alatt az izmos, 1,6 literes 16 szelepes erőforrás 180 lóerős teljesítményre képes. Maximális nyomatéka 194 newtonméter 5500-as percenkénti fordulatszámon. Az új Fabia R2 ára megközelítőleg 62000 Euro.

A Skodával együttműködve egy független motorsport specialista, az Impromat Car volt a felelős az autó kifejlesztéséért. Az Impromat Car vállalja a jármű forgalmazását is. Fontos feladat volt a motorsport elvárásainak megfelelően a menetdinamika optimalizálása. E célból a felfüggesztést a rali követelményei szerint tervezték meg. 2011 februárjában az FIA jóváhagyta az autó homologizációját. Az azt megelőző esztendőben már látható volt a kocsi, a Bohemia Rally-n és a Barum Czech Rally-n töltötte be az előfutó autó szerepét.

Jan Hurt, a Skoda közép- és kelet európai értékesítési és marketing igazgatója a következőket nyilatkozta: „Nagyszerű, hogy mostantól az ügyfelek szélesebb rétegének kínálhatunk megbízható és megfizethető raliautót. A sikerben gazdag hagyományunk és a Cseh Köztársaság határain túlnyúló fejlesztéseink alapján a tevékenységeink logikus eredménye az új Fabia R2. Biztos vagyok benne, hogy ez a modell ugyanolyan sikeres lesz, mint amilyen a Fabia Szuper 2000 napjainkban. Meggyőződésünk, hogy a Fabia R2 segítségünkre lesz abban, hogy megerősítsük pozíciónkat mind a sportágban, mind az üzleti életben” – zárta mondandóját Hurt.

A Fabia R2 egy újabb fontos elem a cseh gyártó palettáján. Napjainkban a Skoda az egyik legsikeresebb márka a ralisportban, megnyerte az International Rally Challenge (IRC) sorozatot és számos más nemzeti bajnokságot.

Műszaki adatok

 

Motor: 1,6 literes, négyhengeres szívómotor, Magneti Marelli motorfelügyelet

Hengerek száma: 4

Szelepek száma: 16

Furat: 76,5 mm

Löket: 86,9 mm

Hengerűrtartalom: 1598 ccm

Kompresszióarány: 12:1

Teljesítmény: 180 LE (fordulatszám: 7500 1/min)

Forgatónyomaték: 194 Nm (fordulatszám: 5500 1/min)

 

Tengelykapcsoló: AP Racing egytárcsás Cerametallic; átmérő: 184 mm

 

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, Sadev 5 sebességes kézi kapcsolású szekvenciális váltó, korlátozott zárású differenciálmű, megerősített féltengelyek

 

Felfüggesztés: Reiger állítható lengéscsillapítók. Elöl McPherson felfüggesztés stabilizátorral. Hátul széria híd.

 

Fékek:

Elöl: négydugattyús féknyergek, AP Racing belső hűtésű féktárcsák, átmérő aszfalton 310 mm, murván 285 mm

Hátul: tárcsafék, átmérő 255 mm

Hidraulikus kézifék

 

Kormányzás: hidraulikus rásegítésű kormánymű

 

Kerekek:

Aszfalt: 6,5x16 collos felnik

Murva: 6x15 collos felnik

 

Gumik:

Aszfalt: 195/50 R16

Murva: 175/70 R15

 

Üzemanyagtartály: 42 liter

 

Méretek:

Hossz: 4020 mm

Szélesség: 1642 mm

Tengelytáv: 2486 mm

Nyomtáv elöl: 1670 mm

Nyomtáv hátul: 1660 mm

Súly: 1030 kg (FIA minimum súly)

Súlyeloszlás (elöl/hátul): 61%/39%

 

Andrew