Get Adobe Flash player

A 2001-es portugál apokalipszis

A 2001-es Portugál Rally rettenetes időjárási körülmények került megrendezésre. Ola Floene Henning Solberg oldalán egy Toyota Corolla WRC-vel vett részt az eseményen.

„Sosem láttam olyan csúszós szakaszokat” – mesélte a norvég navigátor. „A köd sűrű volt. Az egyik kanyar hamarabb tűnt fel, mint ahogyan azt vártuk, és felborultunk. Nem volt a környéken néző. A kocsi beragadt egy árokba, nekünk pedig a szélvédőn keresztül kellett kimásznunk. Reggel történt ez, és ott kellett maradnunk egész nap, az esőben, a hidegben, csak egy kis víz volt nálunk.”

A 2001-es Portugál Rally-ra a március 8-11. között került sor, esős napok után. Portót áradások fenyegették. Két nappal a rajt előtt harminc kilométerre a várostól a Douro folyó felett átívelő egyik híd összeomlott, magával ragadva egy buszt, amiben hatvanhét utas utazott.

Az eső még mindig esett, Porto egyes részei pedig víz alatt álltak, a versenyrendezők azonban úgy döntöttek, hogy elrajtoltatják a futamot – majdhogynem – a tervek szerint. Az első napon két szakaszt kellett törölni, köztük a második fafeit is, mivel a feltételek irreálissá váltak.

A következő napon Arganil felé látogatott el a mezőny, ahol köd fogadta őket, az eső pedig továbbra sem hagyott alább. Két- és négykerékhajtásos versenyautók, valamint jó néhány felderítő autó is a sár fogságává vált a második kör előtt. A 19. és a 20, gyorsaságit törölték, mivel a pályák járhatatlanná váltak.

Az eső végül az utolsó szakaszokra elállt, melyeken a mitsubishis Tommi Makinen és a fordos Carlos Sainz csatázott a győzelemért. Sainz az utolsó előtti különpróbán átvette a vezetést, a finn azonban a befejező szakaszon az utolsó szervizben kézzel továbbvágott Michelin abroncsokon a maga javára fordította a verseny, és 8,6 másodperccel megnyerte a viadalt.

A kilencvennégy rajthoz állóból mindössze huszonnégy páros látta meg a célt, mind a huszonkét kétkerákhajtású autó kiesett.

 

Andrew