Get Adobe Flash player

A C3 WRC kezelhetőségi problémái

 

Bajban a Citroen a C3 WRC kezelhetőségével

A Monte-Carlo Rallye során még csak gyanú volt, Svédországban azonban világossá vált: a Citroen gondban van legújabb raliautójával, a C3 WRC-vel.

Az idénynyitón történteket, a hiányzó tempót, a vezetői hibákat, a visszaváltásokat olyan helyen, ahol a többiek teligázon átmentek, még el tudta intézni annyival a francia alakulat, hogy azt mondták, nem olyan körülmények között zajlott a verseny, mint amilyenekkel a teszten találkoztak. Erre egyébként úgy reagált rosszmájúan a szakma, hogy a Citroen a sokszoros bajnok túraautóját küldte csatába az Alpokban.

A teljesítmény ugyanakkor a Svéd Rally-n sem javult, a mikéntekre pedig a csapat pilótái által adott szombat délutáni nyilatkozatok világítottak rá. Kris Meeke, akit megviselt, hogy két verseny és a köztük lévő teszt folyamán három balesete is volt, a következőket mondta, miután nyolc percet bukott egy kicsúszással: „Nagyon furcsának éreztem. Eléggé küszködtem a szakasz során, rögtön az első kanyartól” – magyarázta a pilóta. „Volt egy nagyon meleg pillanatom az első balosban felfelé a dombra. Küszködtem, hogy a hátulját az íven tartsam, és tudatában voltam ennek, igazán próbáltam védeni azt, ahol álltam, és próbáltam nem elkövetni semmi hülyeséget. Egy bukkanón lévő kis jobbosban azonban kitört a hátulja, én pedig teljesen derékszögbe álltam az úton egy balos bejáratánál, úgyhogy nem tudtam megcsinálni a kanyart. Próbálkozunk és tanulunk minden kilométeren. Meglátjuk, mihez tudunk kezdeni holnap.”

Az észak-ír versenyző problémái a verseny befejező napján is folytatódtak, a szakasz végi interjúkat kivéve ekkor azonban már nem kommunikálhatott a médiával. A szakaszokon történtek viszont önmagukért beszéltek, azok teljesítése során nem maradt szótlan az észak-ír. „B*******l nem vezetem ezt” – mondta az autóról Meeke, miután megúszott egy újabb meleg helyzetet. Paul Nagle navigátor próbálta nyugtatni pilótáját: „Csak jussunk át rajta, ez minden, amit tennünk kell”. Meeke egy másodperc hezitálás után ellenvéleményének adott hangot: „B*******l nem ez a módja, nem vezetem ezt” – utalt megint a megzabolázhatatlan C3-ra.

A Power Stage előtti egyórás gyűjtőben leparkolta a pilóta a gépet, elvonult mindenkitől, és tisztes távolságban ült le attól az autótól, amire ironikus módon egész életében várt. És aminek gázpedáljára később lehet lépni, mint a vetélytársak esetében, aminek kanyarba történő befordításához óriási kormánymozdulatokra van szükség.

A csapattárs Craig Breen sem volt jobb formában a verseny során, viszont szerencsésebbnek bizonyult, és végül ötödikként ért célba. „Küszködtem, hogy meglegyen az érzés az autó hátuljával. Nem tudom az íven tartani, ez pedig nagy rémülettel tölt el” – mesélte az ír pilóta még szombaton. „Egyes szakaszokon nem olyan rossz a helyzet, és tudom kezelni, másokon viszont meglepetésként ér. Félek, hogy valami butaságot csinálok.”

„Volt némi nehézsége azzal, hogy teljesen fesztelenül érezze magát az autóban, ahogyan a különféle talajtípusokkal szembesült” – mondta Meeke-ről Yves Matton, az alakulat vezetője a viadalt követően. „Ezen körülmények között nem könnyű a magabiztosságodat javítani. Jó az esély arra, hogy más legyen a helyzet Mexikóban, ahol a talaj sokkal állandóbb a verseny folyamán.”

A sorozat tehát a murvás Mexikó Rally-val folytatódik, és nagy kérdés, hogy hogyan fog itt a C3 WRC szuperálni, már csak azért is, mivel ez a felület teszi ki a világbajnokság nagy részét.

 

Andrew

 

2017. február 15.