Get Adobe Flash player

A C3 WRC kezelhetőségi problémái - Készek a Citroen fejlesztései Korzikára

 

Készek a Citroen fejlesztései Korzikára

 

A Citroen hazai győzelembe vetett hitét támasztja alá az a hír, miszerint a C3 WRC módosított és ennek megfelelően jobb futóműgeometriával fog rajthoz állni az április elején megrendezésre kerülő Korzika Rally-n.

A versenygép eddigi, valamivel több mint egyéves történetében a hátsó tengely tapadásának és stabilitásának hiánya mindegyik pilóta számára probléma volt, az új alkatrészek azonban a remények szerint időben elkészülnek és megfelelő tapadást, valamint magabiztosságot fognak adni a Citroen versenyzői számára.

A Citroen nem volt hajlandó információkat kiadni, hogy hogyan is alakul a C3 WRC továbbfejlesztése a Mexikó Rally-t követően, az autosport.com azonban úgy értesült, hogy az új alkatrészek rendelkezésre fognak állni már március végén, a korzikai viadal felkészülését szolgáló teszten.

Stephane Lefebvre a 2017-es viadallal ellentétben nem a C3 WRC-vel, hanem a vadonatúj C3 R5-össel

lesz jelen a szigeten. A Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team-et Kris Meeke és Sebastien Loeb

képviseli a futamon, Craig Breen nem kap lehetőséget

 

Kris Meeke tavaly kitűnő tempót diktált a szigeten megrendezett futamon, a rajttól kezdve vezetett egészen a hetedik szakaszig, melynek célján már csak átgurult az észak-ír pilóta, mivel megszűnt a motorban az olajnyomás. Később kiderült, a problémát a kenőrendszer egy csatlakozójának meghibásodása okozta. A csapat később nem szembesült ilyen gonddal.

Ugyan a Korzika Rally-ra szánt fejlesztésekről nem beszélt Christophe Besse, a Citroen Racing technikai vezetője elégedett azzal a fejlődéssel, amit csapata tesz – főleg azok után, hogy Craig Breen másodikként végzett a svéd futamon. „Jó irányba haladunk” – mondta. „Svédországban minden, amivel rendelkeztünk, azok a fejlesztések voltak, melyeket még a tavalyi laza talajú versenyekről származtak, és úgy tűnt, jól működtek.”

Besse azt is hozzátette, hogy Meeke turbóhibájára, ami azok után keletkezett, hogy a pilóta beleállt a hófalba, még mindig nem találtak magyarázatot. „Az, hogy átjusson és bekerüljön a hó a turbóba, eléggé szokatlan. Kétségtelen, hogy javítanunk kell a szűrőn a következő évre. Nem voltak ugyanakkor olyan nyomok az autó elején, melyek azt mutatták volna, hogy nagy lett volna a becsapódás, tényleg meglepődtünk azt látva, hogy odáig jutott a hó a motorban.”

 

Andrew

 

2018. március 22.