Get Adobe Flash player

Meeke magyarázata a Citroen 2017-es problémáira

Azok után, hogy a Citroen Racing új technikai igazgatója Christophe Besse morális problémáknak adott hangot csapatát illetően, az idény előtt az alakulat elsőszámú versenyzőjének tartott Kris Meeke sem vélekedett másként. A brit pilóta, aki egy futam erejéig a kispadra is került a szezon folyamán, a WRC Live-nak nyilatkozott a Katalán Rally-t megelőzően, és elmondta, miért is alakult rosszul véleménye szerint az idényük.

„Amire szükségünk van a csapatnál, az egy kis stabilitás, és most itt van nekünk Christophe Besse, az új technikai igazgatónk” – kezdte Meeke. „Másutt volt, a pályaversenyzésben, aztán visszatért a ralihoz. Úgy tűnik, nyugtató hatása van a dolgok műszaki oldalát tekintve. Általánosságban azonban az, hogy a versenyzőket változtatták és cserélgették az év közepén, és senki sem tudta, hogy mi történik, hatással volt a szellemre, hatással volt a morálra.

Stabilitásra van szükségem csupán és hogy magabiztosnak érezzem magam. Van még munkánk, a fontos dolog azonban az, hogy megpróbáljam magam kényelmesen érezni. Ez mindenből adódik.

Tény, hogy amennyiben bízol az autódban, az bizalmat szül a csapatban, a magabiztosság innen indul. Vannak bizonyos dolgok, ami miatt nem érezzük magunkat magabiztosnak. Amikor változtatják és cserélgetik a dolgokat nagy ok nélkül, nem igazán tudod, mi történik vagy ki az, aki kontrollálja a dolgokat.

Korzika és Németország megmutatta, hogy mennyire gyors tud lenni az autó aszfalton. Gyors az autó murván is, vezettünk Portugáliában, vezettünk Szardínián, Argentínában pedig Elfyn Evans mögött voltunk, mielőtt problémáink támadtak volna.

Sok különböző gond adódott. Nem az autó idegessége a fő problémánk idén. Vannak idők, amikor hibázott, és tisztán én voltam okolva egy hibáért. Volt néhány műszaki gond.

Minden pilóta, aki ült az autóban murván, elmondta, hogy nem érzi magát biztonságban, amikor vezeti. Egy olyan autóra van szükséged, ami köréd van szabva. Amikor mész át a szakaszon, egy olyan autóra van szükséged, ami azt csinálja, amit mondasz, ne az autó mondja meg, mit fog csinálni. Egy trükkös szituáció ez.

Amikor eredményt tudtunk elérni, az nem jelenti azt, hogy minden tökéletes, bizonyos a csapat embereinek ugyanakkor megadta azt a lehetőséget, hogy elmondják, minden jó. Egy nyugodt megközelítésre van szükségünk csupán, visszanyerni a magabiztosságot és folytatni az elemzést, hogyan is tudunk nagyobb magabiztosságra szert tenni murván és nagyobb működési ablakot létrehozni.

Mindössze az utóbbi két vagy három hétben volt itt Christophe teljes munkaidőben, de ez nem egy dolog, ami a gondunk volt egész évben. Jó néhány műszaki gondunk volt, elkövettem néhány hibát, és át kell rágnunk magunkat dolgokon, hogy nagyobb magabiztosságot kapjunk az autóval bizonyos körülmények között.”

A Katalán Rally végül remekül alakult Meeke számára, jól muzsikált az autó, a pilóta magabiztosnak érezte magát benne, és főleg az aszfaltos napokon nyújtott teljesítményének köszönhetően megszerezte a C3 WRC második futamgyőzelmét.


Andrew

 

2017. október 11.