Get Adobe Flash player

A 2017-es WRC-k aerodinamikája

 

Minimális módosítások a 2018-as WRC-k decemberi tesztjein

 

A szakma a decembert tartotta annak az időszak, amikor a csapatok leleplezik a 2018-as szezonra szánt újdonságaikat, főleg a Monte-Carlo Rallye felkészülési tesztjei alkalmával. Jelen pillanatig azonban az egyetlen változás a Toyota Yaris WRC nagyobb levegőbelépője az első lökhárítón… és a Hyundai i20 Coupe WRC új tükrei. Úgy tűnik, hogy az alakulatok a legutolsó pillanatig kivárnak a valódi módosításaik bemutatásával, hogy megakadályozzák a vetélytársakat a másolásban vagy pedig a bajnokság későbbi időszakában, talán a Mexikó Rally-t követően vetik ezeket be.

Ott Tanak, Toyota Yaris WRC, Finnország, 2017. december; fotó: Rally Paradise

 

A Toyota GAZOO Racing és Ott Tanak a karácsony hetében Finnországban tartott tesztjén a Rally Paradise készített fotókat, melyek arról árulkodnak, hogy a japán-finn különítmény új első aero konfigurációval állt elő, mely az eredeti első lökhárítón alapul. A korábbi teszteken használt fordított trapéz alakú levegőbeömlő helyett a régi elrendezést alkalmazták ezúttal, a terület azonban szélesebb, alul eléri az alsó szárnyakat, és a felső része is más, követi a logó kontúrját. Magának a nyílásnak a mérete azonban nem lett nagyobb.

Ott Tanak, Toyota Yaris WRC, Finnország, 2017. december (felül); fotó: Rally Paradise

Jari-Matti Latvala, Toyota Yaris WRC, Franciaország, 2017. december (alul); fotó: Stephane Jocquel (Planetmarcus)

 

Más módosítást nem lehet felfedezni a fotók alapján a Finnországban székelő csapat mostani tesztjeiről, az autón megtalálható minden olyan változtatás, amit novemberben kipróbáltak már Dél-Spanyolországban (lásd: itt). Ezek között van az újratervezett első aerodinamika a lökhárítón oldalanként lévő két szárnnyal, az első sárvédőszélesítések tetején lévő levegőkilépővel, valamint az azt védő kis szárnnyal.

A Hyundai szintén tesztelt Dél-Spanyolországban december első hetében. Az i20 WRC-n rajta volt minden olyan fejlesztés, amit Thierry Neuville használhatott az idei katalán (lásd: itt), illetve wales-i (lásd: itt) versenytől kezdve. Ez a csomag egy újratervezett első lökhárítóval rendelkezett, melyen egy kisebb méretű szárny van csupán, a nagyobb tartókkal és megnövelt oldalelemekkel rendelkező hátsó szárnyat, valamint a hátsó fék hűtésének nagyobb levegőkilépő nyílásait, amik több zsaluval vannak ellátva.

Andreas Mikkelsen, Hyundai i20 WRC, Franciaország, 2017. december; fotó: Julien Pixelrallye

 

Andreas Mikkelsen, Hyundai i20 WRC, Franciaország, 2017. december; fotó: sudrallye

 

Az egyetlen felfedezhető módosítás az új kivitelű visszapillantó tükör, ami most nagyon hasonló a Toyotáéhoz.

Jari-Matti Latvala, Toyota Yaris WRC, Franciaország, 2017. december; fotó: Muller Yohan


A Citroen is tesztelt december első hetében, ők Dél-Franciaországban gyűjtötték a kilométereket egy olyan autóval, mely ugyanazzal a konfigurációval rendelkezett, mint amit a 2017-es szezon folyamán használtak. Olyan módosítás nem tűnt fel a C3 WRC-n, melyet Andreas Mikkelsen, valamint Sebastien Loeb tesztelt még a nyáron (lásd: itt), az aero elemek megbízhatósága azonban ismét górcső alá került, miután mind Kris Meeke, mind Craig Breen úgy fejezte be a munkát, hogy hiányzott az autóról az első lökhárító szárnya, illetve a tükör.

Craig Breen, Citroen C3 WRC, Franciaország, 2017. december; fotó: Seb L@urens

 

Az elöl lévő kis szárnyak, valamint a tükrök tartósságát Ott Tanak és Esapekka Lappi is próbára tette a Toyota franciaországi tesztjén.

Ott Tanak, Toyota Yaris WRC, Franciaország, 2017. december; fotó: Julien Pixelrallye

 

Az M-Sport ugyancsak december elejére szervezett tesztet, ők Franciaországban, Gap környékén futtatták a Ford Fiesta WRC-t. Az autó ugyanabban a konfigurációban volt látható, mint a szezon folyamán, az új aero csomag valószínűleg ezekben a napokban készül, köszönhetően a Mark Rushbrook vezette Ford Performance Motorsports támogatásának.

Sebastien Ogier, Ford Fiesta WRC, Franciarszág, 2017. december; fotó: Armand Himber


Forrás: wrcwings.wordpress.com

 

2017. december 19.

 

Fordította: Andrew