Get Adobe Flash player

Rallylegend 2012 - beharangozó

Ezen a hétvégén, azaz október 11-14. között rendezik meg San Marinóban a 10. Rallylegendet. Jubileumi versenyhez megfelelő körítés dukál, meglepetésekben nem lesz hiány a versenyen.

 

Versenyautók

A korabeli raliautóktól a gruppe 2-es és gruppe 4-es kitűnőségeken keresztül a hírhedt B csoportos vasakat is láthatják a nézők, köztük több Lancia Delta S4-est és Audi S1-est. Az A csoportból a Lancia Delta különböző evolúciói a zászlóvivők, de találkozhatunk Kit-Carokkal és még a WRC-k indulása is engedélyezett egészen a 2002-es évjáratig.

 

Az indulók

Miután legendák versenyéről van szó, a legendás autók volánja mögé legendás versenyzők dukálnak. Rajthoz állnak világbajnokok, többszörös világbajnoki futamgyőztesek, de más szakágakban hírnevet szerzett fahrerek is: Juha Kankkunen (Lancia Delta Integrale), Markku Alén (Lancia Rally 037), Björn Waldegard (Mercedes 500 SLC), Sandro Munari (Lancia Stratos), Jacky Ickx (Porsche 911), Per Eklund (VW Golf GTI), Gustavo Trelles (Toyota Celica St 205), Markko Martin (Ford Focus), Sepp Wiegand (VW Golf G60).

Többen tervezték, de sajnos nem minden magyar versenyzőnek jött össze az, hogy nevezzen a jubileumi Rallylegendre. Azonban így is öt magyar egység utazik ki a futamra: Szikszay Attila Ford Escort MK1-ese már visszatérő vendég a miniállamban, hozzá két legendás VFTS-es pilóta, Matics Misi és Rongits Attila, az A csoportos Ladával induló Lévai Ferkó csatlakozik, Varga „Cigány” Zoltántól pedig joggal várhatjuk, hogy bivalyerős BMW-jével gyorsan belopja magát a közönség szívébe.

 

Bemutatók

A Lancia Rally 037-et az utolsó igazán sikeres hátsókerekes raliautóként tarthatjuk számon, a Lancia 1983-ban ezzel a géppel szerezte meg a márkavilágbajnoki címet. A 10. Rallylegenden bemutatkozik a kompresszoros motorral szerelt versenygép összkerékhajtásos változata: Claudio Lombardi mérnök és Beppe Volta a 037 4WD-H nevű autójának elektromos hajtásúak az első kerekei, a legenda tehát a mai kor kívánalmaival ötvöződik.

A Volkswagen Polo R WRC még nem büszkélkedhet ilyen dicső múlttal, de a nagyvilág ralirajongói tűkön ülve várják a német konszern sportágba történő visszatérését. Miután a vetélytársak megvétózták a világbajnokságon az idei esztendőben értékelésen kívül történő bemutatkozást, a Volkswagen nem is találhatott volna megfelelőbb színteret a debütálásra a Rallylegendnél. Az előfutóként rajthoz álló Polo R WRC volánjánál nem más, mint a kétszeres világbajnok Carlos Sainz fog helyet foglalni, navigátora hosszú ideig hűséges társa, Luis Moya lesz.

Program

Pénteken délelőtt dübörögnek fel először a motorok, az arra jelentkezők egy 3,15 kilométeres shakedown szakaszon tesztelhetik autójukat, s önmagukat. Aznap este, immár sötétben ugyanezen a gyorsaságin indul a verseny, melyet szombaton délután további három követ. A szakaszokat még aznap este megismétli a 160 versenyautóból álló mezőny, hogy vasárnap két gyorsaságit kétszer teljesítve állhasson fel a céldobogóra. A verseny össztávja 216 kilométer, melyből a gyorsasági szakaszok hossza csaknem 64 kilométer.

A futamot érdekes kiegészítő események kísérik, a versenyközpontban Safari kiállítás lesz a legendás versenyen részt vett autókkal, de a rajongók olyan nagynevű navigátorokkal is találkozhatnak pénteken délután a Legend Co-Driver program keretében, mint Hans Thorszelius, Ilkka Kivimaki, Tiziano Siviero, Luis Moya, Fabrizia Pons, Yvonne Mehta, vagy Jorge Del Buono.

 

Andrew