Get Adobe Flash player

Jól vizsgázott az új oldalütközés elleni védelem

Jari-Matti Latvala dicsérettel illette az új World Rally Car-ok fejlett oldalütközés elleni védelmét, miután balesetet szenvedett a 2018-as Korzika Rally második napján.

Az oldalütközés elleni védelem fejlesztése fontos eleme volt a 2017-es World Rally Car szabályoknak, melynek részeként a versenyzők közelebb kerültek az autó középvonalához, valamint több energiaelnyelő habot kellett beépíteni a lehetséges becsapódási pontokhoz. Latvala esete volt az első valódi próbája az új kialakításnak. A finn pilóta a francia viadal nyolcadik szakaszán túlzott sebességgel érkezett meg egy balos kanyarban Toyota Yaris WRC-jével, lecsúszott az útról, és az autó jobb oldalával nekiütközött egy fának.

„Egy elég nagy becsapódás volt ez, de látható, hogy mennyire jól dolgozik a biztonsági hab” – mondta el Latvala az esetet követően. „Az autó hátsó részén lévő hab benyomódott. Az ilyesfajta baleset úgy zárul néha, hogy érzed a nyakadban, ezúttal azonban tényleg nem érzek semmit. Valóban el lehet kezdeni mondani, hogy biztonságosak ezek az autók – ez az első alkalom, hogy az oldalütközés elleni hab igazából tesztelésre került, és nagyon jól működik.”

Latvala nehéz kezdet után tudta felvenni a ritmust a versenyen, amihez kellett az is, hogy módosítsanak a Toyota futóművén. „A változtatások előtt egy olyan autónk volt, ami fordult, de nem volt tapadása. Nyitottunk a lengéscsillapító kirugózásán, és merevebbé tettük a stabilizátort. Első alkalommal történt az, hogy a gumik haraptak – elképesztő volt az érzés –, én pedig igazán kezdtem élvezni. Nyomtam és nyomtam, az idők elég jók voltak, a legjobb részidőket futottunk a szakaszon, de aztán volt egy kis hupli abban a lefelében, ami a balkanyarhoz vezetett. Blokkolta ez a hátsó kereket, aztán elindult a hátulja, és keresztben érkeztünk a fához.”

Az eset során megsérült az autó bukócsöve is, így a csapat a szakaszt követően nem engedte Latvalának, hogy teljesítse a napból hátralévő két gyorsaságit. Az FIA először jóváhagyta, hogy a Toyota GAZOO Racing kicserélje a csövezés sérült részét, melyet követően visszaállhatott volna a versenybe az autó vasárnap, később azonban úgy ítélték meg a szövetség szakemberei, hogy túlságosan nagy a sérülés, hogy a helyszínen javítani lehessen.

 

Forrás: autosport.com

 

Andrew

 

2018. április 11.