Get Adobe Flash player

Fiesta WRC a szélcsatornában - A Fiesta WRC új hátsója

 

A Fiesta WRC új hátsója

Az M-Sport rali világbajnoki csapata módosított aerodinamikai kialakítást vizsgál Ford Fiesta WRC-jén a Finn Rally napokban zajló felkészülési tesztje során. A hét elején Elfyn Evans vezethette az autót Finnországban, majd Sebastien Ogier következett két napon keresztül.

A masina új hátsó kialakításának fő eleme a módosított szárny, de a lökhárítón, a diffúzoron és a hátsó sárvédők kilépőnyílásain is változtattak a mérnökök. Utóbbi a Toyota Yaris WRC megoldására hajaz. Mindezzel az a célja az alakulatnak, hogy javítsák a kocsi hátuljának stabilitását és tapadását. A rali világbajnokság címvédő csapatának ez az egyik törekvése a szezon második felére, Malcolm Wilson pedig biztos is abban, hogy a teszt a megfelelő eredményekkel fog zárulni. Van néhány alkatrészünk, ami Finnországra érkezik, és nyilvánvalóan reménykedünk benne, hogy fejlődést fognak jelenteni” – mondta el a gárda vezetője. „Aero ez főként. Bízzon bennem mindenki, kétségtelen, hogy fel lehet majd fedezni a különbséget, hogy mink lesz az autón. A hátsó szárnyas munka a charlotte-i szélcsatornában került elvégzésre, amikor ott volt az autó a Mexikó Rally után, a srácok pedig azóta is keményen dolgoztak rajta. Nagy változás lesz ez számunkra hátul.” A döntés, hogy a két hét múlva esedékes finn futamon az új szárnyat használja-e az M-Sport, a teszthét végén születik meg.

Az északi verseny útvonala jókora változtatáson esett át a korábbiakhoz képest, és szűkebb, technikásabb szakaszokkal rendelkezik ezúttal, ami azt is jelenti egyben, hogy valószínűleg kisebb is lesz a tempó, mint az előző években, ugyanakkor feltehetően még mindig ez marad a szezon legnagyobb átlagsebességű megmérettetése. Ez kulcsfontosságúvá teszi az autók aerodinamikai kialakítását, amiben tavaly a Toyota vitte a prímet Finnországban, Wilson csapata és a közvetlen vetélytárs Hyundai viszont az év egyik leggyengébb teljesítményét nyújtotta.

A legújabb generációs WRC-k eddigi legsikeresebbje a Fiesta, ebben a korszakban a húszból nyolc futamot nyert meg, az M-Sportnak most azonban égető szüksége van a fejlesztésekre, hogy a maguk javára tudják fordítani a csatát mind az egyéni, mind a gyártói címért folytatott küzdelemben, amiket Thierry Neuville, valamint csapata, a Hyundai jókora előnnyel vezet.



Andrew

 

2018. július 12.