Autója minden részén dolgozik a Toyota
A Toyota GAZOO Racing technikai igazgatója, Tom Fowler a Korzika Rally előtt adott bepillantást abba, hogy milyen munkálatok folynak a Yaris WRC-n.
- Jól fejlődnek a dolgok. A legfőbb dolgok, amin a tavalyi év végén és az idei elején dolgoztunk, a jokerek, azaz a homológizációs extrák, amiket alkalmaztunk az autón. Vannak új módosításaink az aerodinamikai csomagban, és dolgoztunk a súlycsökkentésen az autó minden részén. A célon vagyunk ezzel.
- Javítja ez a kezelhetőséget?
- Alapvető, hogy javítani lehessen a teljes teljesítményt azzal, hogy a súlyhatár alá vigyük az autót, aztán ballasztot tegyünk bele. Erőfeszítéseink nagy része afelé mutat, hogy valóban a súlyhatáron tudjunk lenni mindig. Általában ott tudunk lenni az autóval, a gond azokon a versenyeken jön, amikor megvan a lehetősége, hogy koszt szedjünk fel az útról, ami futamról futamra változik. Néhány futamon nem tudjuk kontrollálni a súlyunkat olyan óvatosan, mivel annyi kosz van az autón, és nincs lehetőség arra, hogy könnyebbé tegyük az autót. Ez volt a fő cél.
- Volt egy generátor gond Mexikóban.
- Latvalánál volt ez egy meghibásodás – nincs kapcsolatban a tavalyi finnországi ECU gonddal. Ez volt az első generátor probléma, ami versenyen fordult elő ezzel az autóval. Vizsgálat alatt van még mindig.
- Mi a helyzet a mexikói túlmelegedési gondokkal?
- Úgy gondolom, a legfőbb dolog, hogy leszögezzük, egy rendszert működtetünk az autóban, amit arra terveztünk, hogy óvja a motort, hogy biztosítsuk, hogy ne szenvedjünk semmilyen motorkárosodást. Ez egy új elem megbízhatósági célokból. Nyilvánvaló, az volt a cél, hogy megelőzzük ennek a rendszernek a működésbe lépését, hogy maradjunk ezen küszöbök alatt. Sajnos különösen az El Chocolate szakaszon működésbe lépett ez a rendszer néhányszor, ami csökkentette a motor teljesítményét.
Szükségünk van arra, hogy fejlesszük a hűtési kapacitásunkat, hogy ne forduljon elő ilyen a jövőben. Sok munkát végeztünk, de világosan látszik, hogy nem volt ez elég, a célunk pedig nyilvánvalóan az, hogy a lehető leghamarabb helyrehozzuk ezt. Bár nem olyan ez a valami, amitől azt akarjuk, hogy megismétlődjön, de nem volt olyan katasztrofális, hogy tönkretette a dolgokat, még így is volt mérsékelt esélyünk a győzelemre.
- Milyen előkészületeket végeztek a szezon hátralévő részére?
- Argentína egy murvás verseny, és elég konzisztensek a beállításaink. Murván igazán jó a tempója a Yaris-nak. Jó volt a tempónk Mexikóban, megnyertük a Power Stage-et, összesen hat szakaszt nyertünk. Ebben az értelemben nincs sok teendőnk, ami a tempót illeti. A fő prioritásunk jelen pillanatban az, hogy megbízhatóságra tegyünk szert, hogy a versenyzőinknek meglegyen az esélye arra, hogy a győzelemért csatázhassanak.
- A versenyzők tekintetében hogyan gondolod, Ott Tanak beilleszkedett?
- Úgy tűnik, nagyon gyorsan hozzászokott az autóhoz. Nagyon jól dolgozik a csapattal, friss információkkal és friss nézőpontokkal lát el bennünket, ez mindenkinek jó.
Esapekka Lappinak volt néhány jó versenye és jó szakasza. Úgy vélem, Mexikóban nagy hátrányban volt a többi pilótához képest a tapasztalat hiánya miatt. Nem várhatjuk azt tőle mindig, hogy azokkal a srácokkal csatázzon, akiknek tízéves tapasztalat van némelyik futamon!
- És Jari-Matti Latvala?
- Vannak nagyon jó teljesítményei. Nagy nehézség mindig, amikor új pilóták vannak a csapatban, akikkel meg kell küzdened.
Andrew
2018. április 22.