Get Adobe Flash player

Ogier: ultimátum, majd csapatváltás

Sebastien Ogier ultimátumot adott a Fordnak, az amerikai gyökerű cégnek jobban kellett volna támogatnia az M-Sport rali világbajnoki szereplését. Ez azonban nem történt meg, aminek köszönhetően a világbajnok pilóta és navigátora, Julien Ingrassia a távozás mellett döntve a Citroenhez igazolt.

Ogier és az M-Sport valójában privátként nyerték meg a 2017-es világbajnoki címeket, és úgy tűnt, idén jelentős segítséget kapnak a Fordtól, mely a 2012-es szezon végén határozta el, hogy kiszáll a rali világbajnokságból.

Az a tény azonban, hogy „a Ford nem tartotta a tempót a szükségleteinkkel”, frusztrálttá tette Ogier-t, aki el is hagyja a brit gárdát. „A múlt év végén úgy tűnt, hogy a Fordnak megvan a motivációja, hogy jobban segítsen minket és hogy lehetővé tegye számunkra, hogy emelhessünk a szinten ebben a szezonban, sajnos azonban egy kicsit csalódott lettem ebben a tekintetben” – mondta a pilóta a L'Equipe francia lapnak. „Ultimátumot adtam a Fordnak: vagy lesz hivatalos támogatásunk vagy jó esély lesz arra, hogy abban leszek érdekelt, hogy elmenjek máshová.”

Ogier világossá tette azt is, hogy vonakodva hagyja el Malcolm Wilson alakulatát. „Ez egy nehéz döntés volt” – mesélte az autosport.com-nak. „Sosem könnyű egy nagy döntést meghozni, mint amilyen ez is. Két jó évem volt az M-Sporttal és a Forddal, és nagy dolgokat értünk el együtt. Nem titok, jól éreztem magam ebben a csapatban, és kellemes volt együtt dolgozni Malcolmmal és a srácaival. Nem könnyű őket elhagyni. Másrészről viszont a Ford nagyobb támogatása nélkül egyre nehezebb volt folytatni. Végül az én döntésem volt ez, ugyanakkor egy közös döntés Malcolmmal és velem, hogy nehéz a folytatás.”

A hírek szerint az, hogy a Ford a sikerek ellenére nem állt teljes mellszélességgel az M-Sport mögé, nem a cég európai részlegén és a Ford Performance Europe-ot vezető, a ralisportot pártoló Gerard Quinnen múlott, sokkal inkább az amerikai felsővezetésen. Miután a Ford a 2012-es szezon végén kiszállt a rali világbajnokságból, az M-Sport privát csapatként indult. Kezdetben Nasser Al-Attiyah révén Katar támogatta őket, majd igyekeztek elsőként, minél hamarabb bevetni az új kategóriát képviselő Ford Fiesta R5-öst, ami bejött, annak nagyszerű értékesítéséből származó bevételekkel tudták fenntartani a rali világbajnoki csapatot. Az alakulat nevezése ugyanakkor minden évben kétséges volt. Bár a Fiesta R5 nem fiatal konstrukció, jelenleg is versenyképesnek mondható kategóriájában, eladásai viszont jelentősen visszaestek mostanra. A furcsa és aggasztó, hogy semmi hír a 2017-ben piacra került új modell R5-ös változatáról, amivel az M-Sport új lendületet adhatna az értékesítésnek, saját maga fenntartásának.

Wilson kinyilatkozta, nehéz jövő vár rájuk. A sikergyáros versenyzőpáros elhagyja őket, vele együtt minden bizonnyal a Red Bull is távozik, és valószínűleg a vetélytárs Citroent fogja támogatni a továbbiakban. „Minden opció nyitott, még a rali világbajnokság elhagyása is” – mondta a Brit Rally hétvégéjén az M-Sport első embere.

 

Andrew

 

2018. november 4.