Get Adobe Flash player

Magabiztos Meeke, törékeny felnik

Kris Meeke azt mondja, a Toyota Yaris WRC a legjobb autó, amit valaha vezetett, a Monte-Carlo Rallye-n pedig nyomás nélkül versenyezhetett éppen emiatt.

A Toyota GAZOO Racing új pilótája hatodikként végzett a 2019-es rali világbajnokság szezonnyitóján. Meeke a győztes Sebastien Ogier-hez képest több mint öt perc hátránnyal ért célba, ez azonban nagyban volt köszönhető a felnik miatt bekövetkezett két defektnek. A versenyző a bónuszpontokért zajló tizennégy kilométeres utolsó szakaszt 3,9 másodperc előnnyel nyerte. „Ez a legjobb autó, amit vezettem, kivétel nélkül” – nyilatkozta Meeke. „Nagyszerűnek érzem. Ne felejtsük el, a Citroennel megnyertem ezt a Power Stage-et tavaly, de az autó által képviselt vonal kellemes volt akkor. A Yaris-ban úgy érzem, ki tudok csavarni mindent az autóból, keményen tudom nyomni, és a fennhatóságom alatt áll minden – nincs nyomás és nincsenek kétségek. Izgatott voltam az első szakasztól kezdődően. Sosem vezettem az autót korábban szögeken a száraz aszfalton, úgyhogy nem tudtam túl sokat arról, hogy mit várjak. A mérnököm azt mondta, ne tegyem rá a turbónyomást az első szakasz rajtja előtt, de a szakasz rajtja előtt közvetlenül arra gondoltam, ’ó b***** meg, nézzük meg’. Rátettem a turbónyomást, és fantasztikus volt, egyszerűen fantasztikus.”

Meeke új navigátorral, Sebastian Marshall-lal vágott neki az idénynek, aki ugyancsak elégedett volt az első futam eredményével. „Egy nagyszerű verseny és egy nagyszerű módja a hétvége lezárásának a Power Stage legjobb ideje” – mondta el Marshall. „Teljesen be voltunk zsongva mindketten, nagyon élveztük. Pontosan azt csinálja az autó, amit ő akar – látni a mosolyát. Tudtuk, hogy a Power Stage-ért menni fog mindenki, és úgy döntöttünk, megyünk érte mi is. Megérkezve a stop vonalra azt mondta, ’ez egy jó év lesz’.”

Meeke azt is elárulta, úgy érzi, a Citroennél a C3 WRC-vel megélt két nehéz év segített neki abban, hogy gyorsan tegező viszonyba kerüljön a Yaris WRC-vel. „Gyorsabban hozzászoktam az autóhoz, mint ahogyan gondoltam, és úgy vélem, ez az elmúlt két évben történt küszködésemnek köszönhető” – mondta el a brit pilóta a Monte-Carlo Rallye-t követően. „Oké, voltak versenyek, amiket élveztem, ahol jó sebességet mutattam, de késhegyen érződött minden. Ezen a héten, ahogyan láttuk a shakedown-on, képes voltam azonnal visszatérni. Nem voltam ebben a környezetben kilenc hónapig, úgyhogy kellemes volt tudni, hogy még mindig van valamennyi sebességünk.”

A harminckilenc esztendős versenyző nem győzte dicsérni a Toyotát, és már a szakaszvégi nyilatkozatokból érezni lehetett, mennyire élvezi a versenyzést a számára új géppel, amit a Citroen korábbi autójához, a DS3 WRC-hez hasonlított, amivel első három futamgyőzelmét aratta. „Kifogástalanok ennek az autónak az alkotóelemei számomra. Az egyik legjobb érzésem van, ami raliautóban valaha is volt – hasonló ahhoz, mint amim volt a DS3-ban 2016-ban” – magyarázta Meeke. „Az izgalmas dolog az, hogy rögtön a kezdetektől magabiztosnak érzem magam az autóban, és ezen trükkös körülmények között is, úgyhogy remélhetőleg még jobb lesz ez a jövőben. Boldog vagyok. Az eredmény nincs meg, de úgy jöttem el, hogy a sebesség megvan.”

A kilencszeres világbajnok Sebastien Loebtől sem maradt el a dicséret, aki elmondta, Meeke sebessége „hihetetlen” volt a Power Stage-en, a Toyoták tempója pedig még nagyobb kétséget ébresztett a Hyundai pilótájában.

A Yaris WRC teljesítménye már a tavalyi év második felétől kimagasló, Monte-Carlóban a tizenöt megtartott szakaszból kilencet nyert meg az autó, a végeredményen azonban ez nem mutatkozott meg igazán. Ennek oka a felnikben keresendő, Meeke-nek a shakedown-on, valamint a versenyen összességében három, a futamon harmadikként végző Ott Tanaknak pedig egy alkalommal törött el a kereke. „Ez a standard aszfaltfelnink” – kezdte a magyarázatot az alakulat vezetője, Tommi Makinen. „Van egy megerősített felnink is, ami egy kicsit nehezebb. Korzikára ezt fogjuk vinni. A probléma, ami a felnijeinkkel volt, tisztán a miért kérdés… Ez a harmadik alkalmunk itt, és az elmúlt két évben kicsivel több havunk volt, ekkor pedig nincs ilyen mértékű kanyarlevágás. Ez egy tapasztalati dolog számunkra, tudni kell, hogy ez egy ragyogó eredmény számunkra, és egy abszolút ragyogó eredmény Kris számára.”

 

Andrew

 

2019. február 10.