Get Adobe Flash player

Visszavágott a Michelin

Bosszút állt a Michelin a 2019-es Svéd Rally-n az előző évben ugyanitt elszenvedett R5-ös vereségért. A franciák új gumiabroncsot fejlesztettek az R5-ös versenyzők számára, amivel megnyerték mind a WRC 2 Pro, mind a WRC 2-es kategóriát, előbbit Mads Ostberg, utóbbit Ole Christian Veiby révén.

2018-ban Takamoto Katsuta diadalmaskodott a havas skandináv viadal WRC 2-es értékelésében a Michelin riválisának, a Pirellinek az abroncsait használva. A Michelin fiaskója rendkívül rosszul jött akkor Pontus Tidemandnak, a Skoda Motorsport pilótája ugyanis rögtön a szezon elején hátrányba került csapattársához, Jan Kopecky-hez képest, amit később nem is tudott ledolgozni, és a cseh nyerte a bajnoki címet.

A Michelin idén új gumit vetett be Svédországban, az X-Ice NA01-et, amit kifejezetten az R5-ös gépek számára fejlesztettek ki. A franciák abroncsait nem közvetlenül a gyártás után a clermont-ferrandi gyártóüzemben látják el szögekkel, a feladatot régi partnerük, a svédországi Karlstad mellett, Vaxnas-ban székelő Dackproffsen végzi. „Három fázisra különül el ez a teljesen manuális tevékenység: a mintázat fúrásra, a ragasztó keletkezett lyukakba történő bejuttatására és a szögek beillesztésére” – magyarázta a gyártó. „A gumikba helyezett, acélból és volfrámból készült 384 szög húsz milliméter hosszú, de csak 6,5 milliméter lóg ki belőlük a mintázatból. Nagyjából negyvenöt percbe telik egy gumi elkészítése.”

Az idei évben szélsőséges viszonyok vártak a mezőnyre, míg a versenynapok délelőtti része a Svéd Rally-n megszokott viszonyok között, havas és jeges felületen zajlott, addig délután a megenyhült idő megolvasztotta a havat, és latyakkal találhatták magukat szemben a versenyzők, de helyenként a murva is előbukkant.

A Michelin nem csak a győzelmet szerezte meg az érintett kategóriákban, de a WRC 2-ben a második helyet is, a WRC 2 Pro-ban pedig nem is választottak más abroncsot az indulók.

 

Andrew

 

2019. március 2.