Get Adobe Flash player

Nyáron dob be fejlesztést a Hyundai

Komoly szezon közbeni fejlesztést tervez a Hyundai az i20 Coupe WRC-n azért, hogy tartani tudja a lépést az idei világbajnokságot erősen kezdő riválisaival, a Toyotával és Citroennel. Míg tavaly a befejező futamig csatában volt az egyéni címért Thierry Neuville, úgy tűnik, tempó tekintetében visszacsúszott a csapat az ellenfeleihez képest.

A Mexikó Rally – mely sosem kedvezett a Hyundai számára – egy újabb komor hétvégét hozott az alakulat számára, a győztestől tisztes távolban a negyedik helyen célba érő Neuville volt a legjobbjuk. Dani Sordo az első helyért csatázott, amikor egy elektromos hiba miatt kiállni kényszerült pénteken, és Andreas Mikkelsen sem teljesítette azt a napot, miután vezető helyen autózva eltalált egy követ, ami kiszakította az i20 WRC futóművét. Mindeközben a Citroen két győzelemnél tart, a Toyota pedig egynél, és mindkét márka megelőzi a dél-koreaiakat a gyártók pontversenyében.

A Hyundai Motorsport éppen ezért azon dolgozik, hogy két homologizációs jokert felhasználva fejlesztéseket vessen be a Finn Rally-n. A nehéz Mexikó Rally ellenére Andrea Adamo, a különítmény év elején kinevezett új vezetője optimista. „Az első pillanattól kezdve, ahogy megkértek, hogy vállaljam ezt a kötelezettséget, tudtam, hogy arra kértek, hogy valami kemény dolgot menedzseljek. Tudtam, hogy júliusig, amíg nem lesz új homologizációnk, az lesz a feladat, hogy a legjobbat hozzuk ki abból, amink van. A szezon kezdetén Birmingham-ben elmondtam, nem vagyok Jézus Krisztus, nem lehet elvárni tőlem, hogy csodákat műveljek – és nincs is szükség csodákra, ezt meg tudom erősíteni. Amire szükség van, az egy pragmatikus megközelítés, egy valódi munka.

Verseny előtti teszteket fogunk csinálni, vannak új alkatrészeink tesztelésre, mindeközben pedig párhuzamos csatornákon dolgozunk: versenyről versenyre a futamok előtti teszteken a lehető legmagabiztosabbá tesszük a versenyzőinket, végezzük a fejlesztést a júliusi homologizációra, valamint a jövő évi autó fejlesztését. Ez az, amin dolgozom.”

A 2017-es Tour de Corse-ot – melyet Kris Meeke dominált a Citroennel, míg ki nem esett egy motorprobléma miatt – Neuville nyerte, azóta azonban küszködik a Hyundai az aszfaltos versenyeken. Korzikára is lesz új alkatrészük, mely a világbajnokság következő viadala, Adamo szerint azonban a csapat megközelítése ugyanolyan fontos. „1989-től vagyok benne az autósportban. Nem ijedek meg ettől. Sosem mentem úgy egy versenyre, hogy azt mondtam volna, veszteni fogok. Úgy megyek a versenyekre az embereimmel, hogy keményen küzdjünk. Nem aggódom Korzika miatt – hogyha elkezdenék így tenni, vesztes lennék. Bocsánat, de a csapatom egy győztes csapat. Megyünk, és mindent megteszünk, amit tudunk, hogy nyerjünk. Amennyiben odamennénk és azt gondolnánk, hogy a csúcson vagyunk, hülyék lennénk, de ha úgy mennénk oda, hogy azt gondoljuk, lent vagyunk, még hülyébbek lennénk.”

A csapat versenyzői remek mérleggel rendelkeznek Korzikán: amikor a viadal az Intercontinental Rally Challenge része volt, 2011-ben Neuville nyerte a viadalt, egy évre rá pedig az ezúttal a Mikkelsen helyére lépő Sordo, Neuville 2017-ben világbajnoki futamként győzött a szigeten, a részprogramot teljesítő Sebastien Loeb ugyanakkor 2005 és 2008 között nem talált legyőzőre.

Miután Mikkelsen mégsem teljesíthet teljes idényt, a murvás fejlesztési tesztekben vehet ki oroszlánrészt. Arról nincsenek nyilvános információk egyelőre, hogy a Hyundai milyen területen kívánja bevetni a két homologizációs jokert.


Andrew

 

2019. március 20.