Get Adobe Flash player

A Chile Rally kihívása

Úgy helyszínként csatlakozik 2019-ben Chile a rali világbajnoksághoz. A viadalt az Argentin Rally-val összekapcsolva, azt két héttel követve rendezik. A Toyota GAZOO Racing sportigazgatója, Kaj Lindström a wrc.com-nak az argentin futamot követően nyilatkozott, és körvonalazta a felkészülés kihívásait. Mozgalmas napjaik vannak…

- Mennyire bonyolult egy új fordulóra felkészülni?

- Elég bonyolult mindig, amikor van a versenynaptárunkban egy új verseny – láttuk ezt, amikor Törökországba mentünk tavaly. Törökország azonban egy „európai” forduló, míg Chile egy tengerentúli, és össze van kötve Argentínával. Ez sokkal bonyolultabbá teszi ezt.

- Mikor kezdtetek el dolgozni a chilei előkészületeken?

- Rögtön akkor kezdtünk, amikor kijött a versenynaptár tavaly, elkezdtük megnézni a különböző területeket és hogy hogyan közelíthetjük meg ezeket a versenyeket.

- Mik a legnagyobb bonyodalmak?

- Megpróbálni megjósolni, hogy mire lesz szükségünk és mikor lesz szükségünk azokra a dolgokra. Nyilvánvalóan tengeri úton konténerekben küldtük el a kitünk nagy részét Dél-Amerikába, néhány további alkatrészt – és a raliautókat – azonban légi úton küldtük az Argentin Rally-ra. Meg kell próbálnod előre kitalálni, hogy mely alkatrészek lesznek használva az első versenyen, mennyire lesz szükség az újjáépítéshez és aztán mennyire lesz szükséged Chilében. Az, hogy megpróbálsz biztosnak lenni abban, hogy elég lesz mindenből a két verseny során, nem egy egyszerű folyamat – ez az első alkalom, hogy ilyesmit csináltunk. Ez egy valóban új kihívás.

- Mesélj a két verseny közötti hétről!

- A szervizpark fő részét a szokás szerint vasárnap éjjel bontottuk le – ennek a kamionon kell lennie és el kell indulnia kedden. Néhány kisebb és könnyen felállítható sátrat itt tartottunk, ezeket használjuk az autók argentin verseny utáni újbóli felkészítéséhez. Vasárnap estétől hétfőig dolgoznak a srácok, hogy késszé tegyék az autókat a pakolásra és a keddi szállításra.

A dél-amerikai országok közötti mozgatás újfajta logisztikát igényelt az európai

székhellyel rendelkező csapatok részéről

 

- Az autók tehát kedden indulnak?

- Nem, szerdán reggel indulnak, és legkésőbb szombat reggelre kellene megérkezniük Concepcion-ba, de talán pénteken délután ott lesznek már. Aztán fel kell építenünk a szervizparkot Chilében, úgyhogy aztán ott tudunk befejezni bármi munkát, amit meg kell csinálnunk az autókon.

- Feltételezhetően több alkatrészetek áll készenlétben az európai bázison.

- Igen. Két tartalék karosszéria van készenlétben például. Aztán két légi lehetőség van, amit kihasználhatunk. Az időeltolódás is nagyon trükkössé teszi azonban a dolgot, Tallin hat órával van előrébb az itteni időhöz képest, úgyhogy ha szükségünk van valamire, bonyolult a dolog, mert ott az éjszaka közepén vannak.

- Olyan kihívás ez, amit élvezel?

- Jó ez, mert gondolkodásra késztet mindannyiunkat. Egy kicsit könnyebb ugyanazokra a versenyekre menni minden évben, de nem igazán feszíti meg az a csapatot vagy kényszerít bennünket gondolkodásra a legjobb megoldást illetően. Ennek a két tengerentúli versenynek az összekapcsolása kétségtelenül gondolkodásra késztetett bennünket. Hogy élveztem-e? Kérdezzetek meg Chile után!

 

Andrew