Get Adobe Flash player

A Citroen fejlesztését sürgeti Ogier

Sebastien Ogier elégedetlen, és nyomást helyez csapatára, hogy végezzék el a megkésett módosításokat versenyautóján, a Citroen C3 WRC-n.

A hatszoros világbajnok a 2019-es rali világbajnokság ötödik fordulóján, Argentínában a Power Stage-et megnyerve a dobogó alsó fokára állhatott, a verseny után pedig nyomatékosította, hogy fejlesztések szükségesek.

Ogier erőfeszítései azt eredményezték, hogy a Hyundai-jal sorozatban a második futamot nyerő, a pontversenyt is vezető Thierry Neuville-hez képest nyolc pontot vesztett csupán az Argentin Rally-n. „Tudom, hogy egy ideje beazonosítottam az autóval néhány más problémát is, amin a változtatás sajnos időt vesz igénybe” – nyilatkozta Ogier az autosport.com-nak. „Elmondtam már, nyomom a csapatot, hogy a lehető leghamarabb meglegyen ez, de nem ez a helyzet még mindig.

Amikor arról kérdezték a francia versenyzőt, mikorra várja a változtatásokat, a következőket válaszolta: „Ötletem sincs. Nem tudom megválaszolni, de sok terület van a felfüggesztésen, a differenciálműveken. Mindkettőn. Szükségünk van erre a fejlesztésre. Látjuk, hogy más csapatok előrelépnek, és velük kell tartanunk, ha esélyt szeretnénk a bajnokságra.

Van néhány ötletünk. Említettem dolgokat, amin változtatni kell, de időt vesz ez igénybe, és nem is könnyű. Nyomnunk kell a csapatot keményen és még jobbá tenni mindent a következő versenyre. Elégedett vagyok az Argentínában megszerzett pontokkal, az bizonyos. A sebességgel, amivel a hétvége folyamán rendelkeztünk, még mindig nem vagyok elégedett ugyanakkor. Küszködtem a tempóval több szakaszon is, főleg az első körben, amikor csúszós volt. Ez azt jelenti, hogy dolgoznunk kell még mindig. Az, hogy húsz pontot szereztünk, több, mint amit vártam, őszintén.”

A Citroen csapatvezetője, Pierre Budar azt nyilatkozta, csapata megállás nélkül dolgozik az autó fejlesztésén, és rámutatott, hogy az Öhlins-ről az Reiger lengéscsillapítókra nemrégiben történt váltás is ennek a bizonyítéka.

„Nagyon erős a küzdelem, és minden csapat fejleszti az autóját” – mondta Budar. „Tudjuk, hogy ugyanazon a véleményen vagyunk Sebbel azokkal a fejlesztésekkel kapcsolatban, amiket meg kell csinálni. Meg tudod csinálni, amit akarsz, de néhány fejlesztésen úgy kell dolgoznod, hogy prototípusokat készítesz, aztán tesztelsz, kísérletezel, aztán megoldod a tartósságot, és megcsinálod a homologizációt – ez egy hosszú folyamat. Még ha túl hosszú is ez, egyetértek. Megpróbáljuk ezt megtenni olyan gyorsan és olyan hamar, ahogyan csak tudjuk. Megértem, hogy türelmetlen Sebastien, és hálás vagyok ezért – szükségünk van az ilyesfajta nyomásra, biztosítsuk azt, hogy a lehető leghamarabb megcsináljuk ezt. Rendben van ez a részemről, és javítani akarom ezt a lehető leghamarabb. Teljes mértékben ugyanazon a véleményen vagyunk. Ugyanazt a dolgot akarjuk: jó eredményeket akarunk.”

A hírek szerint a Chile Rally, a világbajnokság soron következő új versenye csúszós pályákat kínál a mezőny részére, Budar azonban úgy érzi, vannak ötleteik, hogy hogyan tudják az autó tapadását javítani. „Értjük, mi volt a rossz az autóval, és talán más lehet ez Chilében” – mondta. „Megtesszük, amit meg tudunk tenni, hogy egy jobb autót biztosítsunk neki és Esapekkának. Az bizonyos, hogy nem vagyunk boldogok, mivel nem teljesít számára nagyon jól az autó, el vagyunk keseredve, és sajnáljuk ezt.”

Esapekka Lappinak repülővel szállítottak egy másik karosszériát Franciaországból Chilébe, miután csúnyán összetörte C3 WRC-jét az Argentin Rally-n.

 

Andrew

 

2019. május 6.