Get Adobe Flash player

Előrelépett a Citroen

Tizenöt pontos céllal vágott neki Sebastien Ogier a Portugál Rally-nak, végül húszat szerzett.

A Citroen pilótájának pesszimizmusát az táplálta, hogy pénteken elsőként kellett rajtolni, végül azonban ez a nap lett a csapat szerint párosuk fénypontja. Thomas Breton, Ogier-nek és navigátorának, Julien Ingrassiának a versenymérnöke a páros péntek délelőtti teljesítményét emelte ki, amivel a várakozásokon felül, ötödikként zárták a napot.

„Annak tekintetében, hogy az utak tisztulását milyen mértékűre vártuk, az autó egyensúlyának maximalizálására fókuszáltunk az alacsony tapadású körülmények közepette a verseny előtti teszten” – mesélte a mérnök. „A pénteki nyitószakasztól eltekintve, melyen a laza körülményekre vették talán fel az érzést, Seb és Julien valójában hihetetlenek voltak. Azt is érdemes megemlíteni, hogy az első szakaszon Seb véletlenül átkapcsolt etap módba, és mire rájött erre, jó néhány másodpercet vesztett. A délutáni kör különösen jól ment, miután kéttized másodpercre voltak csak kilométerenként a szakaszgyőztes időktől. A gumiválasztás kétségtelenül szerepet játszott a teljesítményükben. Miután elsőként voltak az úton és azt a tényt figyelembe véve, hogy Seb egy olyan pilóta, aki igazán vigyáz az abroncsaira, a többi pilótához képest eltérő stratégia mellett döntöttünk délután. Megtartottunk két közepes Michelint a magas hőmérséklet ellenére, amikor mindegyik más páros öt kemény gumival ment. A megfelelő stratégia egy dolog, természetesen, neked azonban teljesítened kell! És pontosan ez az, amit Seb megtett. Az adatok mutatják, Seb nem erőlteti túl, amikor nincs rá szükség, a megközelítése pedig kifizetődött a szakaszidőkben.”

Ahogyan Breton is elmondta, a Citroen pilótái a korábbi murvás versenyeken azokon a szakaszokon küszködtek, melyek alacsony tapadással rendelkeztek, ez pedig a napi első körökben általában jellemző volt. A csapat folyamatosan dolgozik a megoldáson, és Ogier is megerősítette, hogy megfelelő irányba tartanak.

„Azt vártam, hogy egy kemény hétvége lesz ez. Szárazabb volt, mint amit valaha is láttam itt. A rajtpozícióm komplikált volt, de egész hétvégén küzdöttünk, és boldog vagyok a pontokkal. Az előrelépés, ami a verseny előtti tesztek során következett be, megerősítésre került, és tettünk egy lépést a jó irányba, bár nem volt könnyű ezt meglátni.”

A pilóta pénteken elsőként rajtolt a világbajnoki tabella éllovasaként, és ugyan jól szerepelt, a következő napokon nem ott futhatott, amire az eredményei predesztinálták. Ennek oka az volt, hogy a pénteken jelentős műszaki problémákkal küszködő hyundai-osok, Dani Sordo és Sebastien Loeb Thierry Neuville segítése érdekében késtek, így Ogier-nek két hellyel korábban kellett autóznia.

„Az idő nagy részében korán futottunk a szakaszokon. Elsőként voltam az úton pénteken, aztán pedig korán a következő napokon. A Power Stage-em jó volt a többiekével összehasonlítható körülmények között. Ha valaki azt mondta volna, húsz pontot tudok elvinni innen, kevesebbet is aláírtam volna ennél. Talán tizenötöt vittem volna. Egy kis negatívum az, hogy én fogom nyitni az utat Szardínián. Egyik pilóta sem akar így tenni, de így van ez.”

Arra a kérdésre, hogy mit gondol, működött-e a gumistratégiája a Power Stage-re, így válaszolt. „Tizenegy másodperc nem sok. A stratégiám az volt, hogy ne adjam fel ma azonnal. Említettük, hogy két autó volt előttem, ami mögém került a kezdetektől, ez pedig még nagyobb lépéssé tette ezt számunkra. A csapattársaim balesetet szenvedtek, és kezdtünk még nagyobb távolságra kerülni a többiektől. Nem akartam nagyobb kockázatot vállalni. Aztán úgy döntöttem, hogy a Power Stage-en nyomom neki, ez pedig egy nagyszerű ötlet volt. És aztán kaptam egy ajándékot Kris-től, hogy itt lehetek veletek.”

„Egy másodpercre sem” – válaszolta Ogier akkor, amikor arról kérdezték, hogy fontolgatta-e a késés vasárnap délután, hogy változtasson az eredményen. „Lehet, hogy veszettem volna egy vagy két pontot, de sosem tudhatod. Nem akartunk eldobni semennyi pontot. Nehéz megszerezni őket.”


Andrew

 

2019. június 8.