Get Adobe Flash player

Paddon tesztbalesetet szenvedett, oda a finnországi rajtja

A több éven keresztül a Hyundai Motorsportot erősítő, az idei szezonra azonban a dél-koreai márkától szerződést nem kapó Hayden Paddon az M-Sporttal szerződött le, hogy a Finn Rally-n visszatérhessen a rali világbajnokság körforgásába. A rajthoz állás azonban meghiúsult, mivel az új-zélandi pilóta a verseny előtti hétfői teszten balesetet szenvedett Ford Fiesta WRC-jével.

Paddon rögtön az eset után hívta az M-Sport ügyvezető igazgatóját, Malcolm Wilsont, de hétfőn délután a ralicsapat vezetője, Richard Millener megerősítette, hogy az autó komolyan megsérült, arra pedig nincs idejük, hogy egy másik gépet időben a helyszínre szállítsanak. Millener egyúttal leszögezte, nem okolja a pilótát a balesetért, aminek az oka egy, a tesztpályára kikerülő kő volt. „Egy kő fordult ki az egyik futás alkalmával, ő megfordult, ment visszafelé ugyanazon az úton, és a beláthatatlan, hatodik fokozatú jobbkanyar közepén találkozott a kővel” – magyarázta Millener a történteket. „A kő megütötte a kartervédő alját, és a levegőbe emelte az autót. Utasok voltak csak, semmit sem tudtak tenni. Nem mehetsz be úgy minden kanyarba, hogy elemeled a gázt arra az esetre, ha kifordítottál volna egy követ. Ez a tesztelés természete, te leszel az első ember mindig, aki megtalálja azt, amit kifordítottál az előző futás alkalmával.”

Az M-Sport két évvel ezelőtt ugyanígy átélt egy tesztbalesetet, akkor Sebastien Ogier esett egy nagyot. „Igencsak ugyanez a dolog történt Sebbel az ő finnországi tesztjén” – mesélte Millener. „A különbség azon a teszten az volt, hogy Seb egy tesztautóban ült, nem pedig a versenyre nevezett autójában.”

Szerencse a szerencsétlenségben, hogy Paddon és navigátora, John Kennard sem sérült meg.

Millener hozzátette, az M-Sport minden lehetséges alternatívát figyelembe vett, hogy a páros ott lehessen a Finn Rally-n. „Az első reakció az volt Malcolmtól, hogy találjunk módot számára, hogy elrajtolhasson, ez azonban nem lehetséges” – mondta el a szakvezető. „Húzatópadra kell tenni az autót, az pedig nem lehetséges, hogy egy másik autó időben megérkezzen a helyszínre. Szörnyű helyzet ez Hayden számára. A legbalszerencsésebb dolog ez most a srácoknak. Sajnos ez egy kockázat, amikor a benevezett autóval tesztelsz.” Millener azt is kifejtette, hogyha lenne az angol központjukban egy kész autó, három és fél nap kellene ahhoz is, hogy Jyvaskylába szállítsák azt.

Paddont lenyűgözte a Fiesta WRC, miután első alkalommal vezette. „Kíváncsi voltam, milyennek érzem, miután nyolc hónapot távol voltam a World Rally Car-októl” – nyilatkozta az egyszeres világbajnoki futamgyőztes pilóta. „Nagyszerűnek éreztem. Úgy éreztem, mintha semennyit sem lettem volna távol. Az első kilométeren belül azonnal visszajött minden. Amit Finnországban akarsz, az egy autó, ami magabiztosságot ad. Ez a futómű tényleg megadta ezt, ez egy olyan dolog, amit azonnal észreveszel. Rábízhatod magad a futóműre, és magabiztos lehetsz, fogja tartani az ívet a kanyarokon keresztülhaladva.”

Fotók: Ylivaa Media

 

Andrew

 

2019. július 29.