Get Adobe Flash player

Greensmith a WRC-ről: Sokkal gyorsabban jön minden

Gus Greensmith lépett az M-Sportnál az Észt Rally-n hátsérülést szenvedett Elfyn Evans helyére a rali világbajnokság finn futamára. Az angol pilótának ez lesz a második World Rally Car-os futama. Az elsőre Portugáliában került sor, ahol a nyolcadik helyről állt ki szombaton, amikor lecsúszott az útról, majd vasárnap a Ford Fiesta WRC kormányművének jóvoltából látványos balesetet szenvedett a fafei nagydobbantón, pár száz méterrel a cél előtt.

Greensmith tehát joggal érzi, hogy befejezetlen ügye van. Erről és a World Rally Car-os élményekről árult el érdekességeket a wrc.com-nak.

- Hogyan derült ki számodra, hogy egy World Rally Car-ral leszel ott Finnországban?

- Lövésem sem volt arról, hogy Elfynnek bármilyen gondja lett volna az Észt Rally-n. Kaptam egy hívást este tíz órakor, mondták, hogy változott a terv, nem a Fiesta R5-öst fogom vezetni, helyette a World Rally Car-ral megyek, és első dologként a repülőn kell lennem Finnország felé másnap reggel a teszt miatt.

- Hogyan ment a teszt?

- Jól ment. Ott folytattam, ahol Portugáliában abbahagytam, Teemu Suninen beállításait tudtam használni és azzal kezdve dolgozni. Azok a srácok és a mérnökök azok, akik ezt az autót olyan gyorssá tették, mint amilyen, úgyhogy figyelek rájuk, hogy mit mondanak a beállítások tekintetében, aztán pedig finomítom azokat magamnak.

- Mi lesz a legnagyobb kihívás Finnországban?

- Ez Finnország, úgyhogy ez mindig is egy hatalmas és nagyon gyors kihívás. Ugyanakkor mindig jól mentem ott, és gyors voltam az R2-es és R5-ös autókkal. Úgy gondolom, a legnagyobb kihívás az itinerrel történő munka lesz a pályabejárás során és azt követően. Azt tapasztaltam Portugáliában, hogy nagyon gyorsak ezek az autók az R5-össel összehasonlítva. Amikor az R5-öst vezetem, ötven méteres távolságom is van az itinerben. Ez ki kell, hogy essen a World Rally Car-nál, mivel az ötven nem igazán létezik. Sokkal gyorsabban jön minden.


Andrew

 

2019. augusztus 2.