Get Adobe Flash player

Paddon tehetetlen volt

Hayden Paddon azt mondja, tehetetlen volt, hogy megakadályozza azt a tesztbalesetet, ami meghiúsította a Finn Rally-ra tervezett rali világbajnoki visszatérését.

Miután korábbi munkaadójától, a Hyundai-tól nem kapott szerződést erre az évre az új-zélandi pilóta és a Finn Rally-ra sem jött össze az együttműködés, rekordidő alatt összehozott egy megállapodást az M-Sporttal, majd a verseny előtti hétfőn tesztelt a Ford Fiesta WRC-vel. Ezen aztán eltalált egy hatodik sebességi fokozatú kanyarban egy követ, és összetörte autóját, olyannyira, hogy azt nem lehetett versenyképes állapotba hozni a rajtig. A wrc.com ezt követően készített Paddonnal egy interjút.

- Hogy érzed magad?

- A guta üt meg, mivel olyan jó helyzetben jöttem Finnországba, mentálisan és fizikálisan sem voltam még úgy felkészülve egy versenyre sosem, mint ahogyan erre. Minden rendben volt, és minden készen állt. Sehol sem volt hiány az erőfeszítésben, senkitől sem, beletettünk ebbe mindent. Mindent. Azt mondanám, a guta üt meg, de közel sem írja ezt le.

Az összes erőfeszítés után, amit megannyi ember tett ebbe bele, nem is tudom, hogy mit mondhatnék. Ez sport. A sport ilyen is lehet, tudjuk. Nem lehetsz fent minden nap. Ahhoz, hogy az abszolút magasságok annyit számítsanak és jelentsenek, kell, hogy legyenek abszolút mélységeid, és ez most egy ilyen.

- Mi történt?

- Amikor egy tesztre érkezel, vezetned kell az autót, nyomnod kell neki, hogy munkára fogd. Nem autókázhatsz csupán. Ahogyan elmondtam már, a balesetet követően gondolkodtam a dolgokon, és azt kérdeztem magamtól, ’mit tudtam volna tehát másként tenni?’ A válasz pedig valójában a semmit. Ez az egyik dolog, amit annyira nehéz valójában elfogadni.

- Egy gyors kanyar volt ez?

- A kanyar egy igencsak padlógázas kanyar volt, megközelítés szempontjából azonban beláthatatlan egy kis bukkanó miatt. Átjöttünk a bukkanón, felkészülve a kanyarra, azon az íven, amin számos alkalommal voltunk korábban, a kő pedig éppen ott feküdt.

Ha csak egy fél méterrel is az íven kívül mész annál a sebességnél, vége van, elszálltál. Az autó elejével ütöttük meg a követ, ami ledobott minket az ívről, egyenesen neki a fáknak. Annál a sebességnél, egy ilyen szűk úton semmit sem tudsz tenni.

- A kartervédőn keletkezett sérülés demonstrálja a sebességet, amivel eltaláltad a követ…

- Ez volt a legnagyobb balesetem, bizonyára a legnagyobb sebességű. Amikor kijutottunk az autóból, láttuk, hogy a kartervédő kettéhasadt tulajdonképpen. A kő, amit eltaláltunk, ott van még mindig, egy adag alumínium van rajta.

 

A teszten készült videó, benne a balesettel, Paddon Facebook oldalán látható.

 

Fotók: Ylivaa Media

 

Andrew

 

2019. augusztus 3.