Get Adobe Flash player

Rajtszámok, és ami mögöttük van

A rali világbajnokság egyéni küzdelmeinek létezése, azaz 1979 óta a 2019-es szezon az első, amikor a gyári pilóták saját rajtszámot választhatnak maguknak, ezzel jobban megjelenhet a személyiségük, valamint a promóciót is segíti az állandó számozás.

A technikai sportok más szakágaiban már jól bevett gyakorlat ez, néhány éve a Forma-1-ben is használják a szisztémát. Természetesen az 1-es rajtszám mindig is az uralkodó világbajnokot illeti mindenhol (aki néha nem él ezzel a lehetőséggel, és megtartja a saját számát).

 

Sebastien Ogier (Citroen): 1; Címvédőként az 1-est használja, mint ahogyan korábban mondta: „Ez egy szép szám, jelent valamit, kell érte tenned”.

 

Teemu Suninen (M-Sport): 3; „3-as rajtszám, váó! Annyit kívánnék csak, hogy ez a jó rajtszám egy jó felemelkedést hozzon a 2019-es rali világbajnokságon.”

 

Esapekka Lappi (Citroen): 4

 

Kris Meeke (Toyota): 5; A lánya választott. Érdekes, hogy korábban azt mondta, a 11-es rajtszámra hajtana, ugyanakkor az már foglalt volt.

 

Dani Sordo (Hyundai): 6; „Azért választottam a 6-os rajtszámot, mert ez az, amit az utóbbi szezonokban használtam a Hyundai-jal, és ez hozott néhány jó eredményt természetesen. Szép emlékeink vannak ennek a rajtszámnak a használatával kapcsolatban, úgyhogy talán további dobogókat hoz ebben a szezonban és még jobb eredményeket!”

 

Pontus Tidemand (M-Sport): 7

 

Ott Tanak (Toyota): 8; Megtartotta a 2018-as rajtszámát.

 

Jari-Matti Latvala (Toyota): 10

 

Thierry Neuville (Hyundai): 11; „2013-ban ez volt már a rajtszámunk, és mindig is szerettük. Sokat jelent nekünk, mert ez volt az első erős szezonunk a rali világbajnokságon és az első második helyünk a világbajnoki címért. A 11 az 1-est is magában foglalja! Reméljük, sikert fog hozni nekünk.”

 

Takamoto Katsuta (privát): 17

 

Jouni Virtanen (privát): 18

 

Sebastien Loeb (Hyundai): 19; Érdekes, hogy nem a WTCC-ben használt 9-est választotta, azt kiegészítette a 2001-es junior címével, ami hivatalosan nem világbajnokság volt, hanem a Szuper 1600-as autók pilótái számára kiírt kupa. „Először is, a 19-es szám a lányom, Valentine születésnapja! Az 1 junior világbajnoki címünket és a 9 rali világbajnoki címemet is jelenti ez, melyeket az évek során gyűjtöttem, ami egy szép dolog. Ráadásként a 2019-es szezon a 19. évfordulója az első hivatalos világbajnoki pilótaként történő rajthoz állásomnak.”

 

Elfyn Evans (M-Sport): 33; Tükrözve EE-ként, azaz Evans monogramjaként látszik a szám, ezért a választása.

 

Lorenzo Bertelli (privát): 37; Külön jóváhagyással 2013 óta ezt a rajtszámot használja.

 

Craig Breen (Hyundai): 42; „A 42-es rajtszámmal fogok versenyezni, egy olyan számmal, amivel az első gokartos évemtől, 1998-tól versenyzek, és ez nagyon szerencsés volt mindig is. Reméljük, így marad ez!”

 

Gus Greensmith (M-Sport): 44

 

Marcus Grönholm (privát): 68

 

Andreas Mikkelsen (Hyundai): 89; Navigátorával, Anders Jaegerrel együtt döntöttek. „A 89-es egy természetes választás volt számunkra. Azt az évet jelöli, amikor mindketten születtünk: 1989. Jó barátok vagyunk, nagyon jól dolgozunk együtt, és úgy tűnt, ez a rajtszám tökéletes passzol.”

 

Janne Tuohino (privát): 92


Sokan döntöttek tehát olyan rajtszám mellett, ami az 1-től 10-ig terjedő tartományban van, így a kiosztás kevésbé színes, mint a Forma-1-ben. Azt is érdemes megjegyezni, hogy az állandó rajtszámok nem idegenek a rali világbajnokságtól, a privát versenyzők eddig is élhettek ezzel a lehetőséggel, Bertelli mellett Ken Block (43), Martin Prokop (21) és Valentino Rossi (46) is saját rajtszámával versenyzett a futamokon. A gyári csapatok is futtathatták ilyenekkel autóikat, így tett a MINI (37, 52), valamint a Hyundai (20) is egy időben.

 

Andrew