Get Adobe Flash player

Elszalasztott Hyundai lehetőség, Adamo bosszús

Andrea Adamo igencsak kikelt magából, mondván a Hyundai rali világbajnoki csapatának nem szabad a továbbiakban a riválisok botlására várnia. Az alakulat vezetője a Deutschland Rallye-t elszalasztott lehetőségnek tartja.

Dani Sordo benne volt a dobogó alsó fokáért zajló csatában, amikor egy sebességváltó hiba a pénteki utolsó szakaszon visszavetette. A spanyol és navigátora, Carlos del Barrio a következő két napot így a felzárkózással kellett, hogy töltse. „Dani és Carlos esetében egy megbízhatósági gonddal szembesültünk, ami elfogadhatatlan egy olyan csapat számára, amelyik a gyártói világbajnokságért akar küzdeni. Ki kell elemeznünk, hogy mi történt” – nyilatkozta Adamo a verseny első napjának estéjén.

Sordo éppen az előtt a gyorsasági előtt előzte meg a versenyt végül másodikként záró Kris Meeke-t, ahol a váltóproblémája jelentkezett. Ekkor még Thierry Neuville, valamint Sebastien Ogier mögött volt, akik szombaton a panzerplattei szakaszon defektet kapva jelentős időt vesztettek. Sordo végül a három Toyota mögé, a negyedik helyig kapaszkodott fel, majd az utolsó gyorsasági után egy büntetést begyűjtve maga elé engedte a világbajnoki címért harcban lévő csapattárs belga párost, Neuville-t és Nicolas Gilsoult. A hatodik helyen a harmadik i20 WRC volánja mögött helyet foglaló Andreas Mikkelsent intették le, aki azzal nyert egy pozíciót, hogy a Citroennél is taktikai lépésre szánták el magukat a verseny végén, és Esapekka Lappi a hatodik pozíciót feladva a végül hetedikként záró Ogier mögé sorolt be.

„Ha megnézzük a végeredményt, úgy tűnhet, hogy nem volt meg a szükséges teljesítményünk ezen a hétvégén. Figyelembe véve ugyanakkor a teljes autó és versenyzői csomagot, versenyképes tempót mutattunk. Thierry és Nicolas a verseny vezető helyéért csatázott, mielőtt defektet kaptak szombaton. Nem hinném, hogy bárki is azt várta volna a hétvége kezdete előtt, hogy ilyen szoros lesz. Dani és Carlos is erős formában volt. A megbízhatósági probléma nélkül biztosan a keveredésben lettek volna. Ez az, amivel nem lehetünk boldogok; egy újabb alkalom volt ez, amikor egy jó lehetőséget szalasztottunk el. Kontrol alatt kell tartanunk a saját sorsunkat, ez azt jelenti, hogy a csúcsteljesítményt és megbízhatóságot kell nyújtanunk a tevékenységünk minden egyes területén. Nem várhatunk mások problémáira, hogy eredményt érjünk el. Nem ez a mód, hogy a ralisportba vagy a versenypályákra menjünk. Összegezve tehát, az autónk teljesítménye jó volt Németországban, a csapat teljesítménye viszont nem. Jobban kell teljesítenünk” – mondta el Adamo. A nyilatkozatot pikantériája az, hogy azok nem kikényszerítve, újságírói kérdésre hangzottak el, hanem a csapat sajtóközleményeiben jelentek meg.

A Hyundai Motorsport szókimondó vezetője egy szemléletes példát is hozott egy interjúban a teljesítmény sarkallására. „Az egyik legrosszabb dolog, amit hallottam, azt mondta: ’Á, megálltunk, mert egy kéteurós alkatrész meghibásodott’. Ha ez történik kétszeresen voltál hülye: először is azért, mert hagytad, hogy ez megtörténjen az első helyen, másodszorra pedig azért, mert ha öt eurót költöttél volna, ez nem történt volna meg.”

Adamo elmondta, a legnagyobb nyomás, ami alatt van a világbajnoki címért folytatott csatában, az saját maga felől jön. „Mindannyian tudjuk, mit várunk a Hyundai-tól ebben az évben, és nyomás van a vállamon, ez azonban azon nyomás csúcsaként jön, amit magamra helyezek.”

Amikor arról kérdezték, hogy milyen változtatásokat hajt végre a Török Rally-ra, a következőket válaszolta: „Nem csak Törökországról van szó, hanem minden versenyről a jövőben, ahol meg kell mutatnunk, tanultunk a hibáinkból. A folyamatokról, a kontrollról, a szervezésről és a jobb megértésről van szó, valamint néhány pont megerősítéséről. Néhány elképesztő dolgot véghezvitt már a csapatom, a teljesítményszinten azonban javítani kell. Volt néhány kisebb gondunk, melyek lehetővé tették a Toyotának, hogy visszajöjjön. Ha megszerezzük ezeket a pontokat a kis gondok helyett, nagyon máshogy néznének ki a dolgok. Nincs helye, sem kifogás még a legkisebb hibáért sem.”

A Hyundai előnye a gyártói pontversenyben nyolc pontra csökkent a Toyotával szemben négy fordulóval a világbajnokság vége előtt, holott két versennyel ezelőtt még negyvennégy egység volt a különbség a két gyártó között. Neuville lemaradása harminchárom pont már az egyéni versengés élén álló toyotás Ott Tanakhoz képest.

 

Andrew

 

2019. szeptember 5.