Get Adobe Flash player

Újabb versenyeken a Hyundai, újabb viták a tesztnapokról

Ismét fellángolt a vita a rali világbajnoki csapatok teszteléséről, miután a Hyundai Motorsport bejelentette, autójuk, az i20 WRC fejlesztése érdekében elindítják azt felkészülési versenyeken is.

A két megmérettetésre a világbajnokság októberben megrendezésre kerülő brit és spanyol futamai között kerül sor, a san marinói – aszfalton zajló – Rallylegenden Thierry Neuville, a spanyol murvabajnoki fordulón, a Rally Ciudad de Granadán pedig Sebastien Loeb áll rajthoz annak érdekében, hogy még versenyképesebbé tehesse a csapat az autót és vissza tudja verni a Toyota elszánt támadását a gyártói világbajnoki címért folytatott csatában. A pontversenyt a Hyundai már csak nyolc ponttal vezeti, holott két fordulóval korábban negyvennégy egység volt az előnyük.

A téma, hogy a rali világbajnokságba nevezett gyártók milyen feltételekkel vehetnek részt nemzeti versenyeken, a rali világbajnokság bizottságának pénteken tartott ülésén éppen napirenden szerepelt. A viták elsőszámú kezdeményezője Pierre Budar, a Citroen Racing első embere volt, aki az ellen van, hogy kisebb versenyeken teszteljenek a csapatok.

„Lefixált allokációnk van a tesztnapok számát illetően, az ezeken a versenyeken történő részvétel pedig tesztelés, úgyhogy ezeknek a napoknak az allokációból kellene jönni” – mondta el Budar.

A tesztnapok számát 2019-re jelentősen csökkentették, az ötvenöt helyett negyvenkét nap áll a csapatok rendelkezésére, arról azonban nincs hír, hogy a kérdéses bizottsági megbeszélésen döntés is született volna. A téma nem új keletű, és a főszereplők is ugyanazok, mint korábban voltak: a Hyundai már nyáron is részt vett nemzeti versenyeken az autója fejlesztése érdekében, ami ellen a kisebb költségvetés felett diszponáló Budar emelte fel a hangját.

 

Andrew

 

2019. szeptember 9.