Get Adobe Flash player

Régimódi módszerrel oldja meg a Toyota a fékproblémát

A Toyota GAZOO Racing ralicsapata megerősítette, hogy a bekoptatási folyamat hibájából adódott az a fékprobléma, amit Ott Tanak a Deutschland Rallye befejező napján tapasztalt.

Tommi Makinen alakulata felülvizsgálta a fékek előkészítési folyamatát, és a pilóták lesznek azok ezentúl a versenyek rajtja előtt, akik a befejező műveletet elvégzik minden egyes szett fékbetét és féktárcsa esetében.

„A kivizsgálás feltárta, hogy Ott gondját egy bekoptatási probléma okozta” – kezdte a magyarázatot Tom Fowler, a csapat főmérnöke. „A betétek és a tárcsa nem illeszkedtek megfelelően, és a kör szakaszai során egyre kevésbé haraptak. De nem ez volt a fő probléma Ott számára.

A valódi gond az volt, hogy ez a probléma az autó egyik első sarkán jelent meg, ami kiegyensúlyozatlanságot eredményezett a fékezés során, és befolyásolta a kezelhetőséget is. Lehetséges, hogy egy ideje megvolt ez a gond, és csak Németországban mutatta meg magát, ahol a fékerők és a hőmérséklet magasabb.”

A probléma azt eredményezte, hogy az észt pilótának nem volt esélye a Power Stage pontokért megküzdenie, egyhuzamban harmadik Deutschland Rallye győzelmét azonban nem befolyásolta a hiba. Fowler elmondta, a csapat egy régimódi megközelítést alkalmaz most. „Egy gépet használunk a betétek és a tárcsák bekoptatási folyamatához, és a gép által közölt értékek mutatják, hogy a feladat elvégzése megfelelően megtörtént. Nyilvánvaló, hogy ezt közelebbről meg kell néznünk, először is azonban változtatunk a folyamaton.

Az első ezek közül a változtatások közül a legegyszerűbb, a pilótákkal magukkal csináltatjuk meg a bekoptatást, vagy legalábbis velük fejeztetjük be a folyamatot, hogy biztosak legyünk benne, hogy elégedettek mindegyik szettel.

Bizonyos fokig a versenyzők csinálják ezt a szakaszra vezető úton, csak hogy meglegyen az érzésük az új szettről, most azonban meg fogjuk csinálni ezt minden szettre a verseny kezdete előtt. Ez egy kicsit visszatérés ahhoz a módhoz, ahogyan régen csinálták.”

 

Andrew

 

2019. szeptember 10.