Get Adobe Flash player

Az Opel mutat be elsőként elektromos raliautót - Folyamatban az Opel Corsa-e Rally fejlesztése

 

Folyamatban az Opel Corsa-e Rally fejlesztése

Teljes sebességgel folytatódik az ADAC Opel e-Rally Cup-ra szánt Opel Corsa-e Rally átfogó fejlesztési programja.

Az elektromos raliautóból két példány készült eddig, amikkel tartóssági próbákat végeznek jelenleg az Opel dudenhofeni tesztközpontjában. „Két célunk van” – kezdte Jörg Schrott, az Opel Motorsport igazgatója. „A lehető legtöbb kilométert teszi meg mindkét autó, hogy a maximális mennyiségű adatot lehessen gyűjteni e korai fázisban. Nincs az elektromos raliautókról tapasztalat, amihez fordulni tudnánk, úgyhogy a kezdetekben a kalkulációkra és a szimulációkra kellett hagyatkoznunk. Ezeket fokozatosan valós adatok helyettesítjük. Az akkumulátor ralis körülmények közötti terhelési és hőmérsékleti menedzsmentjére fordítunk további fókuszt, és a szoftvert is adaptáljuk. Örömmel tudok beszámolni arról, hogy simán halad a programunk.”

Az Opel Motorsport mérnökei a 100 kilowattos, azaz 136 lóerős versenygép sebességére fogják figyelmüket fordítani a fejlesztés második fázisában. „Egy márkakupás autónál fontos, hogy konstans maradjon a teljesítmény és rendelkezésre álljon minden körülmény között. A felszerelésnek ugyanolyan lehetőségeket kell biztosítania minden résztvevőnek” – magyarázta Schrott. „Azt is eldöntöttük, hogy a Corsa-e Rally-nak ugyanolyan magas standardokkal kell rendelkeznie vagy felül is kell múlnia azokat, mint amivel a benzinmotoros elődje, az Opel Adam Cup bírt. A megfelelő úton vagyunk itt is. Míg a leadott teljesítmény majdnem ugyanaz, a 260 newtonméteres nyomaték sokkal nagyobb, mint az ADAM Cup-é. A tömegközéppont alacsonyan van, köszönhetően a padlólemezre szerelt akkumulátornak, és a súlyelosztás is nagyon jó, ami rendkívül fontos egy agilis versenyautó számára. A legkiegyensúlyozottabb futóműbeállítást kell most megtalálnunk, januárban tehát megkezdjük a szimulációt az igazi raliszakaszokon.”

Amint befejeződik a Corsa-e Rally fejlesztése, egy referenciaautót építenek, ez fog szolgálni az ügyféljárgány mintájaként. A kupa 2020/2021-es szezonjára körülbelül húsz példány épül várhatóan, ezek közül akár tizenöt is kiszállításra kerül az ügyfélcsapatoknak már a nyáron – időben a júliusban tartandó első teszteseményig.

 

Ideális beállítás: hajtási módok a gyorsasági szakaszokra és a közúti etapokra

A Corsa-e Rally ugyanazzal az akkumulátorral rendelkezik, mint a sorozatgyártású autó. Az ötven kilowattórás tárolási kapacitás 337 kilométer megtételét teszi lehetővé a WLTP (worldwide harmonised light vehicle test procedure – a könnyű járművek világszerte összehangolt vizsgálati eljárása) szerint. A ralisport célú felhasználás optimalizálása céljából az akkumulátor három módot kínál: „versenymódban” a teljes teljesítmény és forgatónyomaték rendelkezésre áll. Az elektromos autóknak különösen nagy a forgatónyomatékuk, az „eső mód” tehát egy olyan nyomatékgörbét kínál, ami a csúszós felületekhez illeszkedik. Az energiatakarékos „eco módot” a gyorsasági szakaszok között és a szerviz felé haladva fogják használni a csapatok.

A Corsa-e Rally már megrendelhető, és az ADAC Opel e-Rally Cup-ra is le lehet adni már a nevezéseket.

 

Andrew

 

2019. december 17.