Get Adobe Flash player

Repkedtek a büntetések Cipruson, és egy kizárás is történt, furcsa okból

Több versenyző részesült büntetésben a 2019-es Ciprus Rally-n, az Európa-bajnokság és a közel-keleti bajnokság értékelésébe is beleszámító futamon.


A párosok különféle okok miatt bűnhődtek. Közülük a hazai pályán versenyző Simos Galatariotis esete volt a legkülönösebb, hiszen a második helyen végzett pilóta csapata a célba érést követően követett el egy banális hibát, ami miatt Galatariotis a kizárás sorsára jutott.

A határozatban, melyet Uwe M. Schmidt, az FIA versenyfelügyelői elnöke, Jaroslaw Noworol, az FIA versenyfelügyelője, valamint Costas Theocharides, a ciprusi autósport szövetség versenyfelügyelője írt alá, a következők állnak:

„A versenyfelügyelők egy beszámolót és egy videófelvételt kaptak, valamint beidézték és meghallgatták a fenti versenyzőpárost. Az alábbi ügyet megfontolva a versenyfelügyelők a következőket állapítják meg:

Tények: A versenyfelügyelők rendelkezésére álló videófelvétel szerint a 8-as rajtszámú versenyautó egy tréleren halad az autópályán.

Vétség: Az FIA regionális ralisport szabályzatának 28.1.1-es paragrafusa.

Döntés: Kizárás a versenyből.

Magyarázat:

A versenyzők azzal magyarázták a történteket, hogy félreértés történt közöttük és a szervizeseik között. Ahelyett, hogy a parc fermébe álltak volna az autóval a szervizesek, a trélerre tették azt fel, és elhagyták Nicosiát.

A versenyfelügyelők azt állapították meg, hogy az autósportok alapvető szabályainak egy jelentős megszegése ez.

A versenyzőt tájékoztatták a fellebbezésre való jogára, melyet az FIA 2019-es Nemzetközi Sportkódexe és az FIA 2019-es Jogi és Fegyelmi Szabályzata határoznak meg.”

A történethez hozzátartozik, hogy Galatariotis a célceremónia után beállt a parc fermébe Skoda Fabia R5-ösével, amit aztán technikai ellenőrzésre vittek volna. Amikor a szerelő kihozta a parc ferméből a pilóta autóját – akinek az apósa a ciprusi autósport szövetség elnöke –, jött a hír, hogy mégsem végeznek a gépen ellenőrzést. Itt jött a meghatározó pillanat, a szerelő és a parc fermé sportbírója egyeztettek, majd előbbi feltette a Skodát a trélerre, és elhagyta a szerelvénnyel a helyszínt, nem pedig visszaállt a versenyautóval a parc fermébe.


A futamra az Európa-bajnokság éllovasaként érkező Chris Ingram nem járt ennyire pórul, de ő is megbűnhődött, miután a befejező gyorsasági utáni közúti etapon többször is megszegte a KRESZ szabályokat. A határozat szerint a versenyfelügyelők számos videófelvételt kaptak ezekről a nem gyorshajtás jellegű kihágásokról. Ingram ötszáz eurós pénzbírságban részesült, valamint az Európa-bajnokság következő futamán kétnapos közmunkát kell teljesítenie a közúti biztonsággal kapcsolatosan. Erre Magyarországon kerül sor, és a szervezőkkel a Ciprus Rally-t követő héten fel is kellett vennie a kapcsolatot már. Ingram büntetésének további részeit felfüggesztették: amennyiben a nyíregyházi viadalon bármilyen szabálysértést követ el a közutakon, további ötszáz eurót lesz kénytelen befizetni, valamint elveszti a Cipruson szerzett pontjait is. Ingram egyébként azzal magyarázta a dolgot, hogy izgatottak voltak, mert problémáik akadtak az autójukkal.

Az FIA technikai delegáltja a második gyorsasági szakasz beírójában a versenyzők felszereléseivel kapcsolatosan talált több problémát is.

George Agathocleous tűzálló maszkja nem volt betűrve az overál alá, emiatt kétszázötven eurós büntetésben részesült a pilóta, és ugyanígy járt Stavros Antoniou, valamint George Englezou navigátora, Dimitsris Pieri, illetve Pavlos Englezou is.

Constantinos Televantos mitfárerének, Takis Stavrounak a HANS-a a biztonsági övön feküdt, ez ugyancsak kétszázötven eurót ért, Louis Papageorgiounak pedig ezen felül a versenyzői overálja sem volt megfelelően zárt állapotban, így a pilóta ötszáz eurótól volt kénytelen megszabadulni.

A Herczig Norbert-Ferencz Ramón kettős a versenyigazgatótól előbb ezer eurós büntetést kapott, miután a televíziós stábjuk engedély nélkül tartózkodott járművel az egyik gyorsasági szakaszon a futam előtti napokban. A versenyfelügyelők aztán tovább súlyosbították az ítéletet, és a magyar páros egy kétperces időbüntetéssel rajtolt el a viadalon.

A pénzbüntetéseket az érintetteknek az FIA felé kell befizetni a szövetség online felületén keresztül.

Időbüntetésben részesült Orhan Avcioglu. A török pilóta Peugeot 208 R2-esének tengelytávját az egyik technikai zónában ellenőrizték, ahol a műveletet háromszor megismételve a bal oldalon először 2560 millimétert mértek, majd 2558-at, végül ugyancsak 2558-at, a jobbon pedig 2559-et, 2558-at, végül pedig szintén 2558-at. A Peugeot 208 R2 homológlapján 2545 ±10 milliméteres érték szerepel. Avcioglu autójának tengelytávja tehát nagyobb volt, mint a megengedett érték. A versenyző nem vitatta az eltérést, azzal magyarázta a dolgot, hogy összetörték a saját autójukat, és a verseny előtt egy másikat kellett bérelniük, amin nem ellenőrizték a tengelytávot. Avcioglu elnézést kért a történtekért. A versenyfelügyelőség egyperces büntetéssel sújtotta a versenyzőt.


Andrew

 

2019. október 5.