Get Adobe Flash player

Peugeot 208 Rally 4

Erősebbé válik 2020-ban a Peugeot Sport termékpalettája, érkezik ugyanis a Peugeot 208 Rally 4. Ez az autó lesz az utódja a jelenlegi Peugeot 208 R2-nek, ami egy bestseller, illetve globális mérce a kétkerékmeghajtású raliautók között, az R2-es kategóriában, melyet az autósportok felügyelőtestülete, az FIA nemrégiben nevezett át Rally 4-gyé. Az új sorozatgyártású 208-ra épülő és a legújabb csúcstechnológiából hasznot húzó autó esetében a Peugeot Sport mérnökei és fejlesztési csapata lojális maradt ahhoz a felfogáshoz, ami a 208 R2-t olyan sikeressé tette, hogy több mint négyszázötven példányt értékesítettek belőle: a megbízhatósághoz, a teljesítményhez és a felhasználóbarát mivoltához. Az intenzív fejlesztési programot követően, melynek során mindenfajta talajfelületen és extrém körülmények között is tesztelték és validálták az autót tapasztalt pilótákkal, a Peugeot Sport a 2020-as év második negyedévére teszi elérhetővé az autót, páratlan vezetési élményt és példa nélküli teljesítményt kínálva a kategóriájában.

- A Peugeot Sport minden tudását és tapasztalatát felhasználta, hogy a vadonatúj 208 Rally 4 érkezésével megerősítse kínálatát a raliautók kétkerékhajtású kategóriájában.

- A 208 Rally 4 egy teljesen új autó, amin a Peugeot Sport mérnökei és szerelői 2018 nyarának kezdetétől aktívan dolgoztak. Az új Peugeot 208 sorozatgyártású autót alapul véve a fejlesztéshez a 208 Rally 4 a lehető legtöbbet hozza ki az utcai autó technikai és esztétikai evolúciójából.

- Az új Peugeot 208 Rally 4 arra tör, hogy büszke utódja legyen a 208 R2-nek, ami bestselleré vált a kétkerékhajtású kategóriában és a Peugeot Sport történetének legnépszerűbb raliautója lett azzal, hogy több mint négyszázötven példányt adtak el belőle. Ennek a célnak az elérése érdekében a Peugeot Sport mérnökeinek küldetése világos volt: egy gyors és megbízható raliautó létrehozása, melynek szórakoztató a vezetése. Nagyhírű tapasztalatuk a számos tesztalkalommal kiegészülve, melyek mindenfajta felületen és időjárási – néha extrém – körülmények között zajlottak le, tökéletesen reagáltak a kezdeti kitűzésekre.

- A 208 Rally 4-be egy friss, háromhengeres, turbófeltöltéses, 1,2 literes motort szereltek, mely a legutóbbi PureTech technológiát használja. Ez egy különösen erős erőforrás az utcai autóban, amit a Peugeot Sport mérnökei a versenyszerű felhasználásra átalakítottak, így 208 lóerős teljesítményre képes egy nagyobb turbófeltöltővel és a Magneti Marelli motorvezérlő rendszerrel. Az egységhez a Sadev sebességváltója kapcsolódik. Mindez a PSA csoport B szegmensű autóihoz használt új CMP platformba épül be, ami kisebb súllyal és jobb járműdinamikával rendelkezik, így a sportteljesítményt is javítja.

- Az FIA homologizációs folyamata a 2020-as év első negyedévének végére zajlik le, ezzel párhuzamosan 2020 januárjának elején a Peugeot Sport megnyitja az előrendelést a Peugeot 208 Rally 4-re, az autó ára hatvanhatezer euró (plusz ÁFA) lesz.

- A fiatal tehetségek támogatását a továbbiakban is szem előtt tartva a Peugeot 208 Rally 4 első példányait a prioritás szerint a francia és ibériai (spanyol és portugál) 208 Rally Cup résztvevői kapják.

Műszaki adatok

 

Motor: elöl keresztben elhelyezett PureTech 1,2 literes, soros, háromhengeres, turbófeltöltéses benzinüzemű motor, DOHC vezérlés, közvetlen befecskendezés, Magneti Marelli motorfelügyelet

Hengerek száma: 3

Szelepek száma: 12

Furat: 75 mm

Löket: 90,48 mm

Hengerűrtartalom: 1199 cm3

Teljesítmény: 208 LE (fordulatszám: 5450 1/min)

Forgatónyomaték: 290 Nm (fordulatszám: 3000 1/min)

 

Tengelykapcsoló: kéttárcsás Cerametallic, átmérő: 183 mm

 

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, Sadev 5 sebességes kézi kapcsolású szekvenciális váltó, korlátozott zárású differenciálmű

 

Felfüggesztés: Pseudo-McPherson rendszerű felfüggesztés elöl. Hosszlengőkarok, tekercsrugók hátul. Háromutas Öhlins állítható lengéscsillapítók

 

Fékek:

Elöl: belső hűtésű féktárcsák, átmérő aszfalton 330 mm, murván 290 mm, négydugattyús féknyergek

Hátul: tömör féktárcsák, átmérő 290 mm, kétdugattyús féknyergek

Hidraulikus kézifék

 

Kerekek:

Aszfalt: Speedline 7x17 collos felnik

Murva: Speedline 6x15 collos felnik

 

Gumik:

Aszfalt: 19/63x17 gumik

Murva: 16/64x15 gumik

 

Karosszéria: önhordó karosszéria, ahhoz több ponton rögzített, hegesztett biztonsági bukókeret

 

Üzemanyagtartály: 60 literes térfogat

 

Méretek:

Hossz: 4052 mm

Szélesség: 1738 mm

Tengelytáv: 2553 mm

 

Súly: 1080 kg / 1240 kg a pilótával és navigátorral


Andrew