Get Adobe Flash player

Tanak első Hyundai tesztje

Hivatalosan 2020. január 1-én állt munkába új alakulatánál, a Hyundai Motorsportnál a 2019-es rali világbajnok Ott Tanak, az első tesztre azonban már az előző év végén sor került. A 32 esztendős észt pilóta, akinek Thierry Neuville, Sebastien Loeb és Dani Sordo lesznek a csapattársai idén, a wrc.com-nak beszélt az i20 WRC-vel kapcsolatos első benyomásairól.

- A Francia-Alpokban vezetted először az autót a múlt hónapban. Milyen volt?

- Valójában volt egy üléspróbám az első igazi teszt előtt, az azonban csak egy lassú vezetést volt. A tesztidő igencsak korlátozott, úgyhogy nem akartunk időt fecsérelni az első igazi teszten, hogy elrendezzük az ülést. Mikor vezettem az autót, azonnal oké volt. Jó volt. Könnyű volt vezetni, és jó érzésem volt az autóval.

- Az állandó körülmények segítségére voltak az első tesztnek?

- Reggel volt néhány jeges hely, aztán egy kicsi az árnyékos helyeken, az út azonban ténylegesen száraz és állandó volt – ez jó az autó megtanulására.

- Kinek a beállításait használtad?

- Thierry és Seb vezették már az autót, és nincsenek olyan messze a beállításaik. Eléggé hasonló volt az autó az övükéhez, és így vezettem. Aztán végeztünk némi finomhangolást a kocsin ezt követően. Ez segített, hogy kényelmessé tegyem az autót, de tudod, ezen a szinten ha jó az autó, akkor jó az autó. És ez jó.

- Mire van szükséged az autótól a Monte-Carlo Rallye-ra?

- Monte-Carlo rendszerint nem annyira szól a csúcsteljesítményről, nem minden ott a sebesség, amit az autóból ki tudsz hozni. Ez egy kemény verseny, inkább a komfort és a magabiztosság megtalálásáról szól. Ezzel kapcsolatban sok minden adódik a kis részletekből, ugyanakkor megkaptam mindent, ami kényelmet akartam az autóban.

- A következő napokban ismét tesztelni fogsz. Mit vársz attól a teszttől?

- Trükkösebb körülményeket akarok. Van már képem, hogy milyen az autó normál körülmények között, most azonban több havat és jeget kell találnunk a következő Monte tesztre.

- És milyen volt a fogadtatás a Hyundai-nál?

- Nagyon jó. Nem kétséges, hogy ez egy gyári csapat, ez nyilvánvaló abból, ahogyan a csapat működik, ami egy nagyon magas szint. Tudják, mit csinálnak, a visszacsatolás és a támogatás nagyon jó volt azonnal, és igencsak top szinten volt. Boldog vagyok.


Andrew

 

2020. január 2.