Get Adobe Flash player

Új gárda, továbbfejlesztett gép a Toyotánál, Latvala pilótatársával egy autóban

Továbbfejlesztett autóval és teljesen új versenyzői felállással vág neki a 2020-as szezonnak a Toyota GAZOO Racing ralicsapata. Tommi Makinen alakulatához Sebastien Ogier, Elfyn Evans és Kalle Rovanpera érkezett, ők fogják vezetni a gyári csapat Toyota Yaris WRC-it a rali világbajnokság tizennégy fordulóján. Hozzájuk Takamoto Katsuta csatlakozik az európai viadalokon és a japán versenyen.

A csapatbemutatóra január 10-én a Tokiói Autószalonon került sor, ahol kiderült, hogy bár a Red Bull mindhárom versenyzőnek személyes szponzora és Ogier-t követve a Volkswagen Polo WRC-n, a Ford Fiesta WRC-n, majd a Citroen C3 WRC-n is feltűnt az energiaitalos cég logója a közelmúltban, a Yaris WRC-re az nem került fel. A versenygép ugyanolyan dekorációval fog rendelkezni, mint amilyennel korábban is futott, belsőleg azonban megújul némileg az új idényre.

„Kívülről hasonlónak tűnik az autó, mint korábban, és nagyrészt megtartottuk ugyanazt a csomagot, ami erős volt tavaly sok különböző körülmény között is” – mondta el Tommi Makinen, a gárda vezetője. „Mindig is dolgozunk azonban azon, hogy végezzünk kis javításokat annak érdekében, hogy még jobbá tegyük, és egy könnyebb és nagyobb teljesítményű autóval megyünk neki ennek a szezonnak. Biztos vagyok benne, hogy tehetséges új versenyzőink hamar kényelmesen fogják érezni magukat, és magasra törhetünk idén is.”

 

Akik hoppon maradtak

A Toyota teljes sorcserét hajtott végre tehát versenyzői fronton a 2019-es szezont követően. Ott Tanak világbajnokként a Hyundai-hoz távozott – ez indította az átrendeződést –, Kris Meeke és Jari-Matti Latvala szolgálataira pedig nem tartottak igényt. Utóbbi pilóta mindenképpen a sorozatban akar maradni, és gyári ülés hiányában próbál támogatókat keresve elindulni néhány futamon. A Svéd Rally és a Finn Rally biztosnak tűnik számára, de másik három versenyen, Portugáliában, Szardínián és Nagy-Britanniában is ott szeretne lenni egy Toyota Yaris WRC-vel. A finn versenyző a Latvala Motorsport színeiben nevezett a svéd megmérettetésre, ahol Juho Hanninen lesz a társa, miután eddigi navigátora, Miikka Anttila Eerik Pietarinen mellé ül be.

Haninnent pilóta szerepkörben ismerhette meg a nagyérdemű, 2010-ben az IRC, azt követően az SWRC sorozatot nyerte meg, 2012-ben pedig Európa-bajnokká koronázták. A finn versenyző ezután a világbajnoksághoz csatlakozni kívánó Hyundai-hoz szerződött, ahol tesztpilóta szerepkört látott el, majd 2014-ben néhány versenyen lehetőséget is kapott az i20 WRC-vel. A sikerek elmaradtak, a következő állomás pedig a Toyota volt Hanninen számára, hasonló felállásban, mint a Hyundai-nál. A Toyota visszatérésének évében teljes szezont futhatott, egy harmadik helyet is begyűjtött, a szerződését viszont nem újították meg 2018-ra, a helyére Tanak érkezett. Hanninen maradt a csapatnál tesztpilóta feladatokat betöltve, emellett néhány finn versenyen beült Latvala mellé a jobb oldalra honfitársa Toyota Celica ST165-ösébe, valamint a gyári csapat tesztjein is segítette társát.

A Svéd Rally lesz azonban az első alkalom, hogy világbajnoki futamon áll rajthoz a páros. „Juho nagyon jó a navigátori szerepben” – mondta el Latvala. „A itinere mindig tökéletes, de az is segít, hogy ő pilóta is. Megvan még így is egy pilótától jövő érzése, és amikor teszteltünk, mindig segített ez a beállítási munkákban.”

Meeke Latvalával ellentétben ugyanakkor érzi negyvenévesen, hogy teljes idényre nem lesz már lehetősége semelyik gyári csapatnál, de kapcsolatban maradt 2019-es munkaadójával, hátha egy-két versenyen szóhoz juthat. „Beszélünk még mindig a Toyotával, hogy benne lehessek ebben, talán tesztelésekben, meglátjuk” – mondta. „Nyitva tartom a lehetőségeimet. Nézek minden olyan dolgot, ami szenvedélyt hozhat.”

A Toyota ralicsapatának vezetője, Tommi Makinen már a korábbiakban is hangsúlyozta, szeretné, ha mind Meeke, mind Latvala az alakulat kötelékében maradna valamilyen formában.

 

Andrew

 

2020. január 16.